شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
بررسی ورزش عمومی و قهرمانی از نگاه مقام معظم رهبری

فصلنامه آموزش تربیت‌ بدنی ویژه پاییز منتشر شد. در این شماره فصلنامه، ورزش عمومی و قهرمانی از نگاه مقام معظم رهبری بررسی شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در نخستین شماره چهاردهمین دوره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی با عنوان آموزش تربیت‌ بدنی به آثار روانی تربیت‌بدنی توجه شده و مهارت ورزشی به عنوان عامل ایجاد اعتماد به نفس در آمادگی جسمانی و گامی بزرگ به سوی داشتن آمادگی روانی معرفی شده است.

در بخش دیگر این فصلنامه، سخن از شیوه‌نامه طرح ورزش‌های زورخانه‌ای ویژه دانش‌آموزان پایه یکم ابتدایی به میان می‌آید و در آن گفته شده که «پرداختن به ورزش‌های زورخانه‌ای موجب افزایش آمادگی جسمانی برای فرد و افزایش آمادگی برای انجام دیگر ورزش‌ها می‌شود و نیز در تقویت هویت دانش‌آموزان موثر است.»

بهداشت و فعالیت‌ بدنی، از آموزش راه رفتن تا قهرمانی آسیا، گذر از روش‌ها به الگوها، تدریس درس تربیت‌بدنی؛ انتخاب یا ضرورت؟، سرگرمی‌ها در تربیت ‌بدنی، کودکان و کوله‌پشتی، یادگیری «مسئله محور» برای رشد فوتبال نوجوانان، تلخ وشیرین لحظه‌های ماندگار ورزش، تربیت‌ بدنی و و رزش در مدارس، مربیگری بسکتبال جوانان و تاثیر بازی بر رشد خلاقیت، از جمله مباحثی‌اند که در این شماره فصلنامه به آن‌ها پرداخته شده‌اند. 

کتاب «فراتر از پیروزی» اثر پروفسور گری‌ والتون را که دکتر رحمت‌الله صدیق سروستانی به فارسی برگردانده، در فصلنامه آموزش تربیت‌ بدنی به عنوان شرح حال شش مربی ورزشی موفق دنیا معرفی شده است. این کتاب به شش مربی ورزشی تنها با نگاه ورزشی و مربیگری نپرداخته، بلکه آن‌ها را از جنبه‌های اخلاقی، مدیریتی، جامعه‌شناسی و اقتصادی نیز واکاوی کرده است.

چهاردهمین شماره فصلنامه آموزش تربیت ‌بدنی ویژه پاییز در 64 صفحه و به قیمت 85 هزار ریال به تازگی از سوی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط