چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کتاب کار طرح شکوفایی عشق ویژه زوج‌های جوان منتشر شد

«کتاب کار طرح شکوفایی عشق» به سفارش اداره کل امور بانوان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تهیه شده و شامل 15 نکته کلیدی و کاربردی ویژه زوج‌های جوان است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شرط پویایی و استواری خانواده که رکن اساسی جامعه انسانی است، رابطه صحیح و پایدار میان همسران است. در همین راستا هر یک از دو طرف لازم است با وظایف و حقوق خود آشنا باشند. 

این کتاب که حاکی از اهمیت تحکیم بنیان خانواده‌های نوبنیاد در سازمانی مانند شهرداری است، حاصل یافته‌های طرح شکوفایی عشق است که در سه جلد از سوی انتشارات کمیل چاپ و منتشر شده‌است.

«کتاب کار طرح شکوفایی عشق» 15 نکته کلیدی را برای هرچه بهتر شدن روابط زوج مطرح کرده و با ایجاد زمینه‌های مناسب به صورت تمرین در خانواده در تلاش است گامی موثر به منظور مستحکم شدن خانواده‌های نوبیناد بردارد. 

«مخالفت»، «تقسیم مسئولیت»، «هدفگذاری و برنامه‌ریزی»، «تقویت روابط عاطفی»، «نگرش برنده – برنده»، «تحسین»، «انتقاد»، «برنامه‌ریزی زمان»، «اوقات فراغت»، «کنترل خشم»، «خانه من مامن من»، «مدیریت مالی»، «خانواده شاد»، «اختلافات متداول»، «احترام» و «بیان مطلب» عناوین سرفصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهد. 

در هر فصل، ابتدا به توضیح مسایل و موضوعاتی که میان زوج‌های جوان رایج است پرداخته شده و سپس با ارایه تمرین‌هایی کاربردی، راهکارهایی را برای برطرف‌کردن مساله مطرح می‌کند. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «هنگامی که اختلاف و کشمکش بین افراد بروز می‌کند افراد با توجه به نیازها و منافع خود استراتژی مذاکره را پیش می‌گیرند. بعضی افراد می‌پندارند که یا باید به منافع خود توجه کنند یا به منافع دیگران توجه کنند. در حالی که نگرش برنده ـ برنده به طور همزمان به هر دو توجه دارد. اگر نگرش شما برنده ـ برنده باشد، بهترین شیوه را پی گرفته‌اید.»

نخستین چاپ «کتاب کار طرح شکوفایی عشق» با شمارگان هزار نسخه در 60 صفحه،به قیمت 30 هزار ریال منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها