شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
دشت افکن: تاریخ دفاع مقدس را در کتاب‌‌های کودک بگنجانیم

احمد‌رضا دشت افکن، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبادان استان خوزستان با استقبال از پیشنهاد ارسال کتاب‌های کودک با درون‌مایه دفاع مقدس به کتابخانه‌های عمومی مناطق جنوبی کشور گفت: کتاب‌های کودک ارسالی به این مناطق بهتر است تاریخ و ویژگی‌های شهرهای جنگی را روایت کنند.-

دشت افکن در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این مطلب اظهار کرد: ارسال کتاب های کودک برای کتابخانه های عمومی کشور بهتر است بر اساس موقعیت، ویژگی های جغرافیایی و تاریخی استان‌ها و شهرهای گوناگون تفاوت داشته باشد تا کودکان با مطالعه این کتاب‌ها بیشتر با پیشینه تاریخی و مناطق زندگی خود به ویژه در مناطق جنگی آشنا شوند.

وی با اشاره به فضای مجزای بخش کودک کتابخانه شهید حداد عادل با 140 متر مربع فضای اختصاصی،گفت: شهرستان آبادان دارای هشت کتابخانه عمومی، دو کتابخانه مشارکتی و شش هزار جلد کتاب است.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان آبادان همچنین از افتتاح كتابخانه باب الحوائج(ع) همزمان با هفته دفاع مقدس در كوي فرهنگيان با همت و تلاش حاج علي مهربان و مرحوم جمال نوشاد و ساير خيران ساخته شده بود، خبر داد و گفت: حق انتفاع این کتابخانه به مدت 30 سال به اداره كتابخانه‌هاي عمومي آبادان واگذار و ازسوی اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي با خريد قفسه كتاب، ميز، صندلي، پيشخان، آبسردكن و دو دستگاه كولر تجهيز شد. 

کتابخانه باب‌الحوائج در طول یک ماه فعالیت 500 جلد کتاب اهدایی دریافت کرد
وي افزود: كتابخانه باب الحوائج(ع) با زيربناي 150 متر مربع داراي بخش مخزن، بخش امانت، بخش نشريات و دو سالن مطالعه مجزا براي خواهران و برادران است كه به شهروندان عزيز به صورت روزانه خدمات ارايه می‌دهد.

دشت افکن با اشاره به این‌که ساخت این کتابخانه پنج سال طول کشید، عنوان کرد: این کتابخانه 150 متر مربع مساحت دارد و در طبقه فوقانی یک مسجد قرار دارد که همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان آبادان با بیان این‌که این کتابخانه اکنون سه هزار و 500 جلد کتاب دارد، گفت: این کتابخانه در طول یک ماه فعالیت خود 500 جلد کتاب دریافت کرده است. 

کتابخانه‌های مستقلی که حاضر به اداره شدن مشارکتی نیستند
وی درباره وجود کتابخانه های شخصی در شهرستان آبادان و مذاکره برای اداره مشارکتی آن از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار کرد: کتابخانه مسجد طالقانی که یک کتابخانه عمومی مستقل است و عده‌ای بازنشسته آن را اداره می‌کنند که دارای موضوعات مختلف علمی، اجتماعی و مذهبی است و به دلیل این که ممکن است با قرار گرفتن زیر نظر نهاد محدود شوند، این مساله را نمی‌پذیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط