سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
توزیع پوستر «این چند کتاب» دربرگیرنده آثار مکتوب کاربردی برای پیشکسوتان

ابوالقاسم مقیمی عراقی، مدیر‌کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بیست و دومین شماره پوستر «این چند کتاب» با محوریت معرفی آثار مکتوب کاربردی و مناسب برای پیشکسوتان در کتابخانه‌های عمومی توزیع می‌شود./

مقیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که پوستر این چند کتاب در هر شماره، چند کتاب کاربردی در موضوع مشخص را معرفی می‌کند، اظهار کرد: در راستای اجرای سیر‌های مطالعاتی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش می‌کند با انتشار پوستر در هر شماره با محوریت یک حوزه خاص، تعدادی کتاب کاربردی را معرفی کند.

مدیر‌کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره ارایه خدمات نهاد کتابخانه‌ها به معلولان جسمی و حرکتی و اعضای گروه‌های ویژه کتابخانه‌‌ها گفت: به عنوان مثال، اختصاص بخش ویژه نابینایان در کتابخانه‌های عمومی کشور ابلاغ و در سراسر کشور اجرا شده است و به تهیه کتاب‌های بریل و گویا برای این گروه می‌پردازد.

وی با بیان این‌که ارایه تسهیلات ویژه برای تخفیف در عضویت و امانت کتاب از جمله خدمات ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای گروه‌های خاص از جمله معلولان جسمی و حرکتی است، اظهار کرد: برپایی مسابقه‌های مکتوب و آنلاین برای معلولان ویژه جسمی و حرکتی از دیگر اقدامات این نهاد است که تاکنون 12 مسابقه برای این گروه‌های ویژه برگزار کرده است.

مقیمی با بیان این‌که منابع ویژه گروه‌های خاص در کارگروه‌های ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بررسی و تهیه می‌شوند، گفت: شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و طرح کتاب من، از دیگر طرح‌هایی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تهیه منابع این گروه‌های ویژه و برپایی مسابقه‌های کتابخوانی، تدارک دیده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد کتابخانه دیجیتال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد:‌ کتابخانه دیجیتال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ایجاد تغییراتی جدید و بارگذاری مجدد، در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

مدیر‌کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این‌که در بخشی از این کتابخانه دیجیتال، لینکی با عنوان کتاب گویا وجود دارد، گفت: سایت کتابخانه دیجیتال نهاد با چهار هزار  کتاب گویا دارای موقعیتی منحصر به فرد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط