جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
انتشار نخستین چاپ خلاصه تفسیر مجمع‌البیان

مجموعه خلاصه تفسیر «مجمع‌البیان» در 30 جلد با نثری ساده و نگارشی نوین از سوی گروه مترجمان به سرپرستی علی کرمی ترجمه و نخستین بار از سوی انتشارات فراهانی منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در تفسیر مجمع‌البیان «قول‌های تفسیری» مختلفی ذکر شده که در این خلاصه تفسیر تنها قول برتر آورده شده است. کلمات دشوار و عبارات تخصصی متن تفسیر منجر شده تا همه افراد قادر به درک مفهوم تفسیر نباشند. به همین دلیل، خلاصه تفسیر با تکیه بر ساده‌نویسی برای استفاده همه افراد ترجمه شده است.

تفسیر مجمع‌البیان از تفاسیر مهم شیعه به شمار می‌رود که در قرن پنجم هجری توسط مرحوم علامه طبرسی به رشته تحریر درآمد. سبک تدوین این تفسیر در میان همه تفسیرهای اهل سنت و شیعه بی‌سابقه و کم‌نظیر است. از دیگر ویژگی‌های این تفسیر، می‌توان به نظم و ترتیب در ارایه مباحث اشاره کرد. 

ابو علی فضل‌بن حسن طبرسی معروف به «امین الاسلام طبرسی» و «امام مفسران» از علمای بزرگ شیعه قرن پنجم هجری در مشهد متولد شد. وی به علوم شرعی، کلام، فقه، تفسیر و حدیث، تسلط کامل داشت. از جمله تالیفات مرحوم طبرسی می‌توان به «مجمع‌البیان‌ فی ‌تفسیر‌ قرآن» در 10 جلد، «الکافی الشافی» و «جوامع الجامع» اشاره کرد. 

مجمع البیان، تفسیری جامع و از مهم‌‌ترین تفاسیر شیعه در اعصار و قرون مختلف به شمار می‌آید. این تفسیر از بهترین‌‌ تفسیرهاست و در طبقه‌بندی تفسیرهای قرآن کریم، تفسیری ادبی به شمار می‌رود. 

لوح فشرده این خلاصه تفسیر نیز از سوی همین انتشارات منتشر شده است. 

هر جلد از مجموعه «خلاصه تفسیر مجمع‌البیان» با شمارگان دو هزار نسخه و به قیمت دو میلیون و  یکصدهزار ریال نخستین بار از سوی انتشارات فراهانی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط