چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
تجدید چاپ زمینه و زمانه پدیدارشناسی به قلم جمادی

کتاب «زمينه و زمانه پديدارشناسی؛ جستاری در زندگی و انديشه‌های هوسرل و هايدگر»‌ نوشته سیاوش جمادی به‌تازگی از سوی نشر ققنوس برای چهارمین بار منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مولف این کتاب كوشيده است تا زمينه‌های تاريخی، فرهنگی و زندگينامه‌ای پيدايش و قوام يافتن پديدارشناسی را از فرانتس برنتانو و حتی از مباحث حكمت مسيحی و اسلامی قرون وسطی پیگيری کند و جهان پديدارشناسان را در مناسبت با متن، زمينه تاريخی و زندگينامه‌ای در بستر چالش‌های فلسفی و غايات روشنفكران اروپايی موضوع پژوهش قرار دهد.
 
هوسرل و هايدگر که بنیانگذاران دو جريان اصلي پديدارشناسی محسوب می‌شوند، در این کتاب به‌عنوان دو شخصیت محوری قلمداد می‌شوند و اين پژوهش به شرح زندگی و انديشه‌های آن‌ها اختصاص دارد. 

سياوش جمادي، نويسنده اين كتاب حجيم، بر اين اعتقاد است که برحسب طرح مورد نظرش، اين پژوهش بايد خشت اول و گام آغازين در راه پژوهشی جامع‌تر و گسترده‌تری تلقی شود و زندگی و انديشه پديدارشناسان ديگر چون امانوئل لويناس، ژان پل سارتر، موريس مرلوپونتي، پل ريكور و رهيافت‌هاي پديدارشناختی متفكرانی نظیر گادامر، هانا آرنت، ژاك دريدا، موريس بلانشو و خوسه ارتگا را نيز دربر گيرد.
 
نویسنده کتاب پدیدارشناسی، ترجمه تاريخچه‌های پديدارشناسی را امری سهل می‌داند، اما او درباره علت گرایش خود به ارایه این پژوهش می‌گوید: بايد مقوله ترجمه را بيشتر به آثار اصلی پديدارشناسان چون ايده‌های درباره پديدارشناسی محض و فلسفه پديدارشناختی هوسرل، هستی و زمان هايدگر، هستی و نيستی ژان پل سارتر و... معطوف كرده و شخصا پژوهش، تحليل و نقادی را بر عهده بگيريم چرا كه در این صورت تماس ما با اين جنبش فلسفي جدی‌تر و زنده‌تر خواهد بود. 

کتاب «زمينه و زمانه پديدارشناسی؛ جستاری در زندگی و انديشه‌های هوسرل و هايدگر»‌ با شمارگان 660 نسخه در 1016 صفحه به قیمت ۵۵۰ هزار ريال چهارمین چاپ خود را در سال 92 تجربه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط