یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
چهارمین انتشار «ساختن فیلم مستند» از راه رسید

چهارمین چاپ کتاب «ساختن فیلم مستند» نوشته باری همپ و ترجمه جمال آل احمد منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دومین کتاب از مجموعه آموزش مستندسازی با عنوان «ساختن فیلم مستند» نوشته باری همپ با ترجمه جمال آل احمد به چاپ چهارم رسید. 

این کتاب شامل 25 فصل  و چهار بخش کلی «شبیه سازی واقعیت»، «پیش تولید»، «تولید» و «پس تولید» است.

«مستندسازی خیلی ساده است»، «چگونه چنین شد؟»، «واقعیت کافی نیست»، «ثبت رفتار انسانی»، «نشانه‌ای دیداری»، «راست نمایی در مستند» و «اخلاق مستندسازی» فصل‌های بخش نخست این کتابند.

فصل‌های بخش دوم این کتاب نیز به ترتیب عبارتند از «مراحل تولید مستند»، «اندیشه مستند»، «نوشتن مستند»، «بازبینی محل»، «کارکنان مستند»، «تجهیزات»، «جدول زمان‌بندی» و «چقدر هزینه می‌برد؟».

بخش سوم نيز حاوی فصل‌های «ضبط صدا و تصویر»، «کار در محل»، «دیوار نامریی»، «کارگردانی نابازیگران»، «زمان کار با بازیگران»، «گفت‌وگوی مستند» و «ملاحظات دیگر تولید» هستند.

همچنین «تدارک پس تولید»، «تدوین مستند» و «اتمام کار تولید» نیز فصول بخش آخر کتاب را تشکیل می‌دهند.

باری همپ، نویسنده کتاب، کارگردان و مدرس فیلم‌سازی بیش از 150 فیلم مستند ساخته است. 

«ساختن فیلم مستند» اثری تلفیقی از تجربیات حرفه‌ای  و شخصی این فیلمساز معروف است و منبع مناسبی برای مستندسازان حرفه‌ای به شمار می آید تا با بهره گیری از این اثر و برنامه ریزی دقیق تر مستندهای خلاقانه‌تری بسازند. 

هنرجویان و دانشجویان فیلمسازی نیز می‌توانند مبانی اساسی ساختن فیلم مستند را از این کتاب یاد بگیرند. 

چهارمین انتشار «ساختن فیلم مستند» نوشته باری همپ و ترجمه جمال‌آل احمد در هزار و 100 نسخه، 366 صفحه و بهای 13 هزار و 500 تومان روانه کتابفروشی‌ها شد. چاپ نخست اين كتاب در سال 1381 به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها