سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
تولید کتاب‌های مقاومت کودک و نوجوان حامی ندارد

نرگس رحمانی، مدیر اجرایی گروه کودک و نوجوان دومین جشنواره کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی(جایزه ادبی شهید آوینی) گفت: خوشبختانه آثار ارزشمندی از مولفان و ناشران بزرگ به دستمان رسیده است اما نکته قابل تامل، دغدغه مولفان برای نگارش کتاب با موضوع مقاومت و مشکلات و هزینه‌های انتشار کتاب است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نرگس رحمانی، مدیر اجرایی کودک و نوجوان دومین جشنواره کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی(جایزه ادبی شهید آوینی) در گفت‌وگو با ستاد خبری این جایزه ادبی اظهار کرد: برخی مولفان در نشست‌های صمیمانه جایزه ادبی شهید آوینی با نویسندگان در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بارها این موضوع را مطرح می‌کردند که داستان یا رمانی با محوریت مقاومت نوشته‌اند اما کانون حمایتی برای چاپ اثر خود ندارند.

وی ادامه داد: بیش از 105 عنوان کتاب در بخش ادبیات داستانی و شعر به دبیرخانه رسیده است و آثار در دو بخش شامل گروه کودک و گروه نوجوان در دایره داوری قرار گرفت. آثار ارسالی به این دو گروه شامل داستان‌های کوتاه، بلند، رمان، اشعار، فیلمنامه و ... هستند.

رحمانی دلیل تمدید مهلت فراخوان در بخش کودک و نوجوان را استقبال از این بخش عنوان کرد و افزود: اکنون نمی‌توانیم آمار دقیقی از کتاب‌های راه‌یافته به مرحله دوم ارایه دهیم.

مدیر اجرایی کودک و نوجوان دومین جشنواره کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی(جایزه ادبی شهید آوینی) بیشتر کتاب‌های ارسالی به جایزه ادبی شهید آوینی را با رویکرد ادبیات دفاع مقدس خواند و گفت: در این آثار، مولفان کمتر به ادبیات مقاومت پرداخته‌اند. شاید دلیل آن به شناخت ناکافی نویسندگان کودک و نوجوان از ادبیات مقاومت باز گردد. حل این مساله نیازمند برپایی نشست‌ها و کارگروه‌های تخصصی است تا ضرورت و اهمیت این مساله بهتر بررسی شود. 

رحمای درباره تاثیر اهمیت این کنگره بیان کرد: اسلام بر همه ارکان جامعه ما تاثیرگذار است. از آن‌جایی که ما مسلمان هستیم و یکی از اسباب ظهور امام زمان (عج) آمادگی در امر مقاومت و پایداری است، شایسته است مولفان در تالیف کتاب‌های کودک و نوجوان به این موضوع توجه داشته باشند.

مدیر اجرایی کودک و نوجوان دومین جشنواره کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی(جایزه ادبی شهید آوینی) عنوان کرد: بدیهی است که باید سپاه پاسداران و بسیج با موضوع مقاومت و پایداری مانوس باشند و برای بزرگداشت آن به وسیله برپایی جشنواره‌ها و کنگره‌ها بکوشند اما ترویج و گسترش این موضوع مرهون همکاری دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صداوسیما و ... است تا به تعمیق، برپایی و استمرار آن یاری رسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط