چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
فتح مکه در قالب گزارش لحظه به لحظه منتشر شد

انتشارات دلیل ما در استان قم به تازگی کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ماجرای فتح مکه» به قلم محمدرضا انصاری را روانه بازار کتاب کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر هجدهمین جلد از مجموعه گزارش لحظه به لحظه‌های محمدرضا انصاری به شمار می‌آید.

نخستین چاپ کتاب گزارش لحظه به لحظه از ماجرای فتح مکه در چهار بخش به مطالبی در حوزه مقدمات فتح، به سوی مکه، فتح مکه و بعد از فتح مکه تنظیم و تالیف شده است.

در بخشی از کتاب حاضر نوشته شده است: «پیامبر(ص) با پیمان‌شکنی قریش، اقدام برای فتح مکه را مناسب دید. بنابراین، به درگاه پروردگار عرض کرد: "خدایا، جاسوسان قریش را از ما دور کن تا ناگهان وارد سرزمین آنان شویم." سپس حضرت دستور داد لشکر اسلام آماده جنگ شود اما جزئیات دقیق حرکت به سوی مکه را اعلام نکرد. از سوی دیگر بر سر راه‌های ورودی و خروجی مدینه نگهبانانی گماشت تا افراد ناشناس رفت و آمد نکنند. سران قریش در مکه آرام و قرار نداشتند و ترس از حمله ناگهانی مسلمین خواب از چشمانشان ربوده بود. همچنین با پوششی امنیتی که در مدینه و اطراف آن ایجاد شده بود، به اخبار این شهر نیز دسترسی نداشتند. تنها چاره‌ای که برای به دست آوردن اخبار مدینه یافتند؛ نامه‌نگاری مخفیانه توسط خانواده یکی از تازه مسلمانان مهاجر به مدینه بود که "حاطب بن ابی بلتعه" نام داشت.»

نخستین چاپ کتاب گزارش لحظه به لحظه از ماجرای فتح مکه با شمارگان دو هزار نسخه، در 60 صفحه و به بهای 18 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط