شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
بررسی اصالت تجوید در کتاب فن تلاوت قران کریم

نویسنده کتاب فن تلاوت قران کریم گفت: این کتاب به بررسی اصالت تجوید قرآن کریم پرداخته است.-

ضیاء‌الرحمن صحت درگفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: آموزش تجوید قرآن کریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که تا زمانی قرآن را خوب نخوانیم، نمی‌توانیم مفاهیم آن را درست درک کنیم. 

نویسنده کتاب اظهار کرد: این کتاب، آموزش تجوید کامل قرآن کریم را با روایت «حفص عن عاصم» به مخاطبان ارایه می‌دهد. 

نویسنده کتاب فن تلاوت قرآن کریم، نگارش این کتاب را حاصل تجربیات چند ساله تدریس قرآن‌کریم دانست و اظهار کرد: در این کتاب تلاش شده است با استفاده از مباحث نوین آموزش قرآن‌کریم، مطالب مربوط به تجوید شوند. 

وی افزود: از دیگر موارد که در این کتاب ذکر شده است، می‌توان به آشنایی با قرائت قرآن‌کریم و تاریخ جمع‌آوری قرآن‌کریم اشاره کرد.

صحت گفت: پیش از این، اقدام به نگارش کتاب «آموزش‌مقدماتی‌تجوید‌قرآن» کرده‌ام که البته این کتاب مراحل پایانی چاپ و نشر را طی می‌کند و هنوز روانه بازار کتاب نشده است. مخاطبان کتاب«فن تلاوت قرآن‌کریم» نخست باید کتاب آموزش مقدماتی تجوید‌ قرآن‌ کریم را بخوانند و سپس اقدام به مطالعه این کتاب کنند، چرا که برای یادگیری تجوید قرآن کریم نخست باید پیش‌نیاز‌هایی را آموخت.

این نویسنده بررسی مخارج و صفات حروف را ویژگی بارز این کتاب دانست و عنوان کرد: با استفاده از آواشناسی نوین مخارج و صفات حروف بررسی شده‌اند. همچنین نظر علمای دین درباره مخارج و صفات حروف آورده شده است.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب را نقد روش‌های جدید تجوید قرآن‌کریم دانست و عنوان کرد: امروزه برخی از قاریان معاصر روش‌هایی را در تجوید و قرائت قرآن به کار می‌گیرند که در کتاب‌های متقدمین آورده نشده و فاقد جنبه علمی و آموزشی است. این روش‌ها در این کتاب نقد شده‌اند. 

کتاب فن تلاوت قرآن کریم به قلم ضیاء‌الرحمن‌صحت برای نخستین بار با شمارگان سه هزار نسخه، در 130 صفحه و به بها 50 هزار ریال از سوی نشر احسان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط