یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
مرور اندیشه‌های قیصر امین‌پور در خانه هنرمندان

برنامه «شبی با قیصر امین پور» از سلسله نشست‌های «شب‌های ایرانشهر» پنجشنبه، 31 مرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. در این برنامه که با همکاری انجمن شاعران ایران صورت پذیرفته، آثار و اندیشه‌های قیصر مرور می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سومین شب از سلسله برنامه‌هایی با عنوان «شب‌های ایرانشهر» با همکاری انجمن شاعران ایران به بازخوانی اندیشه و آثار ادبی قیصر امین پور اختصاص یافته است. در این مراسم اشعار و آثار این شاعر توسط استادان ادبیات از وجوه مختلف اجتماعی، زیباشناسی، نشانه‌شناسی و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین فیلمی از قیصر امین پور و برخی  ترانه‌ها و تصنیف‌هایی که از اشعار او ساخته شده، پخش می‌شود.

قیصر دوم اردیبهشت‌ماه سال 1338 در گُتوَند، شهر بختیاری‌نشین استان خوزستان متولد شد. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در زادگاهش، دوره‌ راهنمایی و دبیرستان را در دزفول ادامه داد. در سال 1357 در رشته‌ دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد، ‌اما یک سال بعد، از این رشته انصراف داد و به دانشکده‌ علوم اجتماعی همین دانشگاه رفت، ولی قرار نبود در این دانشکده هم ماندگار شود.

«تنفس صبح» و «در کوچه‌ آفتاب»، «آینه‌های ناگهان»، «گل‌ها همه آفتابگردانند» و «دستور زبان عشق» از مجموعه‌های شعر این شاعر هستند. «گزینه‌ی اشعار» قیصر امین‌پور نیز در سال 1378 منتشر شد. همچنین «توفان در پرانتز» (نثر ادبی)، «سنت و نوآوری در شعر معاصر» و «شعر و کودکی» از دیگر آثار این شاعر هستند. او «منظومه‌ی ظهر روز دهم»، «مثل چشمه، مثل رود»، «بی‌بال پریدن» و «به‌قول پرستو» را هم برای نوجوانان خلق کرده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند پنجشنبه 31 مرداد از ساعت 18 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها