یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
انتشار اشعار ژاک پره‌ور در «سرزمین اهورایی»

مجموعه‌ای از اشعار ژاک پره‌ور، شاعر فرانسوی به زودی با ترجمه سپهر یحیوی از سوی انتشارات «سرزمین اهورایی» منتشر می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سرود مردی که دوستت داشت» عنوان کتابی دیگر از مجموعه‌ عاشقانه‌های جهان انتشارات سرزمین اهـورایی است که به زودی منتشر می‌شود. در این کتاب مجموعه اشعار عاشقانه‌ شاعر فرانسوی ژاک پره‌ور با ترجمه سپهر یحیوی گردآوری شده است.

پره‌ور در چهارم فوریه سال ۱۹۰۰ به دنیا آمد. این شاعر در سال ۱۹۰۷به ‏پاریس رفت و به تحصیل در مدرسه‌ مشغول شد اما خیلی زود مدرسه را رها کرد و به کار کردن پرداخت. در همان سال جنگ شروع شد و این شاعر با این که از جنگیدن متنفر بود،‌ به اجبار به عضویت نیروی دریایی درآمد اما به دلیل رفتارهای خاصی که داشت بارها به ‏زندان افتاد.

وی پس از پایان جنگ تمام وقت خود را وقف ادبیات کرد. «گفتارها»، «داستان‌ها»، ‏‏«نمایش»، «باران و هوای خوب»، «توده‌های درهم»، «این چیزها و بقیه چیزها» آثار مطرح او هستند که با استقبال منتقدان و شعر دوستان نیز روبه‌رو شده است. پره‌ور در سال ۱۹۷۷ میلادی و در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

تاکنون آثاری چون «آواز در خون»، «برای ترسیم پرتره یک پرنده»، «کودکی»، «پاریس در شب» و «چگونه خرها، خر شدند» از پره‌ور به فارسی ترجمه و در ایران منتشر شده است.

کتاب «سرود مردی که دوستت داشت» با ترجمه سپهر یحیوی در حدود 80 صفحه‌، از سوی انتشارات سرزمین اهـورایی منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها