سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
8 سال اخیر شاهد افزایش 100 درصدی فضای کتابخانه‌های کشور بودیم

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی سمنان با اشاره به خدمات دولت‌های نهم و دهم در توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در این هشت سال ۱۰۰ درصد به فضای کتابخانه‌های کشور افزوده شده است.-

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینی شامگاه دوشنبه (24 تیر) در آیین بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی سمنان اظهار کرد: این کتابخانه بیش از هفت هزار مترمربع زیربنا دارد و سالن‌های آن میان هشت تا ۱۲ هزار مترمربع زیربنا دارند.

وی با بیان این‌که سالن‌ها و مجموعه‌های فرهنگی مراحل نهایی را طی می‌کنند، افزود: با بهره‌برداری از این مجموعه‌ها امکانات بسیار خوبی برای میزبانی همایش‌ها، جشنواره‌ها و ... در کشور فراهم می‌شود.

حسینی با اشاره به وجود یک هزار و ۶۰۰ کتابخانه عمومی در ابتدای دولت نهم گفت: در حال حاضر این تعداد به بیش از دو هزار و ۸۰۰ کتابخانه رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بخش‌های مختلف کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تکریم علما و فرهیختگان و ... در این دو دولت خدمات و فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: هشت مجتمع و تالار بزرگ فرهنگی هنری و سالن‌های ویژه در قالب پروژه مهر ماندگار دولت دهم در کشور در دست احداث است که امیدواریم تا قبل از پایان این دولت تعدادي از آن‌ها به بهره‌برداری برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط