سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
سرای اهل قلم استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی به مناسبت روز قلم، سرای اهل قلم این استان واقع در بازار گلستان مشهد را افتتاح خواهد کرد.-

حسین مسکرانی، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: آیین افتتاح سرای اهل قلم استان خراسان رضوی با حضور صاحبنظران عرصه فرهنگ و هنر این استان پنج‌شنبه (13 تیر) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اداره ارشاد استان خراسان رضوی در حاشیه این مراسم از کتاب جدید منصور انوری با عنوان «بر بلندای عنقا» رونمایی خواهد کرد. این اثر زندگینامه شهید کاوه را دربردارد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی افزود: کارگاه داستان‌نویسی با موضوع ادبیات مقاومت از دیگر برنامه‌های این اداره به مناسبت روز قلم به شمار می‌آید که دوشنبه (17 تیر) ساعت 18 در مجتمع امام رضا (ع) برپا می‌شود.

مسکرانی از پیگیری اداره ارشاد استان خراسان رضوی برای راه‌اندازی انجمن اهل قلم در این استان خبر داد و گفت: متاسفانه همواره جای خالی انجمن اهل قلم میان تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی ـ هنری استان احساس می‌شود. به همین دلیل اداره ارشاد استان خراسان رضوی تصمیم دارد زمینه راه‌اندازی این انجمن را با هدف تقویت حوزه نویسندگی، ویراستاری و بحث‌های مربوط به آن‌ها فراهم کند. در این راستا در نظر داریم نخستین جلسه مجمع عمومی این انجمن را در ماه مبارک رمضان برگزار کنیم.

وی همچنین از پیگیری اداره ارشاد استان خراسان رضوی برای تکمیل بانک اطلاعات اهل قلم این استان خبر داد و گفت: بانک اطلاعات اهل قلم استان خراسان رضوی از مدت‌ها پیش تهیه شده است اما اداره ارشاد این استان به دلیل برقراری ارتباط بیشتر و موثرتر با اهالی قلم و اندیشه و به دلیل استفاده از نظرات آن‌ها در حوزه‌های مختلف، تصمیم دارد این بانک اطلاعات را به‌روز و تکمیل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط