شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
ویراستاران ترجمه فارسی دایره‌المعارف قرآنی سخن می‌گویند

امروز(اول تیرماه) ویراستاران ترجمه فارسی دایره‌المعارف قرآنی در انتشارت حکمت گردهم می‌آیند. در این نشت درباره مشکلات، برنامه‌ها و فعالیت‌های این ویراستاران سخن به میان می‌آید.

سیدعلی آقایی،‌ مجری و میزبان این نشست، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در این نشست مهرداد عباسی، حسین خندق‌آبادی، مسعود صادقی و امیر مازیار به عنوان ویراستاران این دایره‌المعارف حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: این دایره‌المعارف قرآنی در پنج جلد به زبان انگلیسی منتشر شده که تاکنون یک جلد آن به فارسی برگردانده شده است.

آقایی عنوان کرد: این نشست امروز(اول تیرماه) از ساعت 17 تا 19 در انتشارات حکمت واقع در خیابان وصال، ضلع جنوبی خیابان انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. 

دایره‌المعارف مشتمل بر پنج جلد است و در حدود سه هزار صفحه نوشته شده است. نخستین جلد این اثر در سال 2001 به چاپ رسید و در سال 2006 با چاپ پنجمین و آخرین جلد،‌ این مجموعه عظیم پس از 13 سال به اتمام رسید. نویسندگان مدخل‌ها همگی از محققان و اسلام‌پژوهان معتبر و سرشناس‌اند و نگارش بسیاری از مدخل‌ها بر عهده محققانی از سراسر کشورهای اسلامی از جمله ایران بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط