پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
پرتوی از خورشید فقاهت بر پیشخان کتابفروشی‌ها

کتاب پرتوی از خورشید فقاهت نوشته سیدعلی‌اکبر سالاری‌ بر پیشخان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ این کتاب منتخبی از مقام فقاهت و فضایل اخلاقی و ‌رفتاری آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی از دیدگاه اندیشمندان اسلامی است که‌ به همت انتشارات نیکوروش منتشر شده است. 

کتاب پرتوی از خورشید فقاهت دارای 90 موضوع است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از شجره‌نامه سیادت صاحب عروه تا امام حسن مجتبی(ع)،‌ آراستگی، وارستگی و دور بودن سید از تجملات، ‌آن دو مجتهد چه برخیزند چه بنشینند، ‌اتفاق بر حق ‌نه بر باطل، ‌اثر توهین به سید یزدی،‌ ارزنده‌ترین فتوایی که در تاریخ به یادگار مانده است،‌ اسامی کتب سید به شعر، اوصاف سید از دید صاحب‌نظران،‌ اولین حاشیه بر عروه الوثقی،‌ تقوای سید،‌جامع‌ترین بر مکاسب،‌سخن رهبر معظم انقلاب در مقام آقا سید محمد کاظم.
 
در بخشی از مقدمه کتاب به قلم حاج سید محمدکاظم مدرسی طباطبایی آمده است:‌ «مرحوم سید که به حق می‌توان او را عالمی دوراندیش پاسدار شریعت و کوه فقاهت نامید، از افتخارات تاریخ فقه و سلسله فقهای اسلامی است... از حوادث بسیار مهم دوران مرجعیت مرحوم سید، ‌ماجرای مشروطیت است که خود داستانی مبسوط و خواندنی دارد و دوست ارجمند مرحوم علی ابولحسنی(منذر) که محققی غیور و متتبعی دقیق بود و خدایش او را رحمت کند در کتاب فراتر از روش آزمون خطا به زوایای دیدگاه‌های مرحوم سید اشاره نموده است.» 

کتاب پرتوی از خورشید فقاهت با شمارگان هزار و 500 نسخه،‌ در 128 صفحه و به قیمت 90 هزار ریال از سوی نشر نیکوروش منتشر شده است. 

سید علی‌اکبر سالاری پیش از این کتاب‌های «ستاره‌ای خفته از یزد» و «ستارگان خفته در عتبات» را هم به رشته تحریر در آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط