دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
قهرمان کتاب «معجزه برن» درگذشت

اوتمار والتر، قهرمان کتاب «معجزه برن» در سن 89 سالگی درگذشت. این کتاب سال‌ها به عنوان یکی از پرفروش‌ترین آثاری مطرح بود که درباره قهرمانی تیم ملی فوتبال آلمان در سوئیس به سال 1954 نوشته شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از رویترز، آلمانی‌ها که بعد از پایان جنگ جهانی دوم با شکست در برابر متفقین غرور و اعتبار خود را از دست داده و سال‌های سخت و فراموش نشدنی‌ای را در تاریخ این کشور تجربه کرده بودند، در حالی به چهارمین دوره رقابت‌های جام جهانی در سوئیس رفتند که امیدی برای صعود به مراحل پایانی نداشتند و فقط برای بازگرداندن غرور‌ ملی‌شان راهی این بازی‌ها شده بودند.
 
برادران اوتمار والتر و فریتس والتر دو بازیکن بزرگ و افتخارآفرین آلمانی‌ها در این دوره از بازی‌ها بودند که اوتمار والتر در پنج بازی برای آلمانی‌ها چهار گل زد و در کتاب «معجزه برن» از او به عنوان قهرمان شجاع و تاریخ‌ساز فوتبال آلمان یاد کرده‌اند. 

بنا بر این گزارش،آلمانی‌ها با خوش‌شانسی در مراحل مقدماتی خود را به دیدار پایانی در برابر تیم ملی مجارستان رساندند و در اوضاعی که در مرحله مقدماتی با شکست 3ـ 8 در برابر مجارستان میدان را ترک کرده و در بازی پایانی نیز با دو گل از مجارستان عقب مانده بودند، یکباره همه چیز به‌سود آنان رقم خورد و در نهایت با پیروزی 2 ـ‌ 3 میدان را ترک کردند و با جام قهرمانی و غرور باز سازی شده راهی آلمان شدند. 

پس از این قهرمانی خیره کننده، کتابی با عنوان معجزه برن - که برگرفته از نام شهر برپاکننده فینال جام جهانی فوتبال در سال 1954 است - منتشر شد که قهرمان اصلی کتاب اوتمار والتر بود؛ والتری که در پنج دیدار بازی‌های جام جهانی سوئیس چهارگل به‌ثمر رساند.
 
به دنبال خبر مرگ قهرمان افسانه‌ای آلمان‌ها، «هاینس فلوهه» دیگر قهرمان آلمانی‌ها هم که در جام جهانی 1974 از جمله بازیکنان ثابت این تیم بود و بعد از 20 سال دومین جام قهرمانی را برای آلمانی‌ها به ارمغان برد، بعد از سه سال که در کما بود، در سن 65 سالگی دار فانی را وداع  گفت تا تلخ ترین روز تاریخ فوتبال آلما‌نی‌ها برای آنان رقم بخورد.
 
برادران والتر دو تن از افتخارآورترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان بودند که همراه با «کایزرز لاترن» فاتح دو جام قهرمانی باشگاه‌های آلمان در سال‌های 1951 و 1953 شدند. اوتمار والتر در 321 بازی در کنار برادرش در تیم کایزرز لاترن 336 گل به ثمر رساند و به عنوان بهترین گلزن تاریخ این باشگاه شناخته شد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها