یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
ابراز نظرات سیاسی در حلقه رندان آزاد است

ناصر فیض، مدیر دفتر طنز حوزه هنری با اشاره به برگزاری نشست «در حلقه رندان» یكشنبه، 26 خرداد تاکید کرد که در این جلسه طنزپردازان می‌توانند براساس علاقه‌مندی‌شان آثاری با موضوعات سیاسی را نیز بخوانند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فیض با توجه به علاقه مندی طنزپردازان به موضوعات سیاسی در این روزها گفت: از موضوعات مختلف استقبال می كنیم و هنرمندان می توانند آثارشان را با هر موضوعی بخوانند. 

وی با اشاره به موضوع آثاری كه در این برنامه قرائت می شود، گفت: تاكید ما بر  موضوعاتی همچون خانواده است و البته شاعران و نویسندگان و طنزپردازان می توانند اشعار خود را با موضوعات دیگر و متنوع بخوانند چنانچه مشاهده شد در چند جلسه گذشته این برنامه آثار سیاسی نمود بیشتری در بین دیگر آثار داشت. 

مدیر دفتر طنز حوزه هنری ادامه داد: در برنامه فردای «در حلقه رندان» نیز به دلیل فضای سیاسی پس از انتخابات که بر کشور حاكم است طنزپردازان عموما اشعار سیاسی خود را می‌خوانند. 

فیض با بیان این كه برای كنترل زمان شعرخوانی ها و نظم جلسه آثار و طنزپردازان حاضر بررسی می شوند، گفت: اگر اثری تكراری باشد یا در آن‌ها توهینی به لهجه ها، قومیت ها و مذاهب مختلف احساس شود، اجازه خواندن پیدا نمی كند. 

این شاعر اضافه کرد: به هر قیمتی نمی خواهیم مخاطبانمان بخندند، ما در كشوری زندگی می كنیم كه اخلاق، آداب و رسوم و اعتقادات دینی و باورهای قومی ارزش و اهمیت دارند و خط قرمز محسوب می شوند. 

وی افزود: البته انتقاد در برنامه «در حلقه رندان» آزاد است؛ در صورتی كه انتقاد هنرمندانه باشد چرا كه هنرمند به خود اجازه نمی دهد توهین كند یا غیر اصولی حرف بزند. 

فیض گفت: دعوت از هنرمندان و طنزپردازان مطرح كشور از شهرستان های دیگر همچنان در برنامه های درحلقه رندان وجود دارد و شاید فقط گاهی با وقفه مواجه شود.

 این برنامه با حضور شاعران و نویسندگان طنزپرداز كشورمان در تالار اندیشه حوزه هنری ساعت 17 برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها