یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
ترجمه اصول شیعه به زبان بلغاری

کتاب «اصل شیعه و اصول‌ها» نوشته مرحوم کاشف‌الغطاء با ترجمه خانم «جنوا» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان و مجمع جهانی اهل‌البیت (ع) به زبان بلغاری چاپ و منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این اثر کلامی در بیان پیدایش اصول مذهب شیعه و فروع آن توسط «شیخ محمد حسین آل کاشف‌الغطاء» از مراجع و علمای بزرگ قرن اخیر و از رهبران جنبش اصلاح‌طلب و مبارز اسلامی به رشته تحریر درآمده است.

کاشف‌الغطاء در این کتاب علاوه بر این‌که تاریخ شیعه و اصول آن و همچنین محل اجماع علمای مذهب را توضیح داده، به شبهات گفته شده در باب مذهب تشیع پاسخ داده است و آن‌ها را فارغ از هرگونه شائبه و غلو به اثبات می‌رساند.

بیان سرچشمه تاریخی مذهب تشیع از زمان رسول‌الله (ص) و به‌دست ایشان و همچنین اثبات آن با دلیل و برهان از کتاب و سنت، بیان اصول دین از دیدگاه تشیع، دیدگاه‌های شیعه در مسایل تشریعی مانند نماز، روزه، حج و زکات، از بخش‌های این کتاب تحقیقی درباره مکتب تشییع به شمار می‌آیند.

کتاب «اصل شیعه و اصول‌ها» با شمارگان یک‌هزار نسخه در بلغارستان به چاپ رسید. این اثر توسط خانم دکتر «جنوا» استاد زبان عربی دانشگاه صوفیه به بلغاری ترجمه و به همت یکی از استادان مسلمان مرکز ایران‌شناسی دانشگاه صوفیه ویراستاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط