یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
توزیع چاپ دوم «نامه نيمه خرداد» با شمارگان ده هزار نسخه در قم

چاپ دوم کتاب «نامه نيمه خرداد» با موضوع مروری بر وقایع قيام 15 خرداد سال 1342 به قلم مشترك مجتبي سلطاني احمدي و رحيم نيك‌بخت میركوهي به مناسبت بیست‌وچهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با شمارگان ده هزار نسخه منتشر و در شهر قم توزیع خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، كتاب «نامه نيمه خرداد» در شش فصل ويژه مخاطبان عام جامعه نوشته شده است و کلیاتي از قیام 15 خرداد 1342 را به صورت اجمالی مورد بررسی و تبیین قرار داده است.

فصل اول کتاب با عنوان کلیات مروری اجمالی بر این قیام دارد. «15 خرداد، پانزده خرداد آفرینان» فصل دوم اين کتاب است و در آن به معرفی پانزده شخصیت موثر در قیام 15 خرداد می‌پردازد. در میان این شخصیت‌ها می‌توان افرادی چون شهیدان مهدی عراقی و طیب حاج‌رضایی و مرحوم حجت الاسلام و المسلمين محمدتقی فلسفی و مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی را دید.

فصل سوم با عنوان «15 خرداد به روایت 15 سند» و فصل چهارم با عنوان «15 خرداد در آئینه پانزده خاطره» تدوین شده است. این خاطرات به صورت کتابخانه‌ای و بر اساس کتاب‌های منتشر شده گردآمده‌ است.

فصل پنجم «15 خرداد در آئینه 15 کتاب» نام دارد و در فصل ششم با عنوان «15 خرداد، 15 محقق» به معرفی پانزده پژوهشگر در عرصه تاریخ‌نگاری و نقش آن‌ها در حوزه تاریخ نگاری انقلاب، مانند مرحوم حجت‌الاسلام علی دوانی، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی و جواد منصوری پرداخته شده است. در روزشمار کتاب هم فهرستی از شهدای 15 خرداد 1342 به مخاطبان ارايه شده است.

چاپ اول کتاب «نامه نيمه خرداد» در تیراژ 11 هزار نسخه در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد و چاپ دوم آن با تیراژ ده هزار نسخه توسط خانه کتاب و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در این شهر توزیع می‌شود.

چاپ دوم «نامه نیمه خرداد» در قطع رقعی و 159 صفحه با شمارگان ده هزار نسخه و بهای 45 هزار ریال از سوی خانه کتاب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها