دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
آموزش فلسفه به کودکان با «سنگ تفکر»

داستان‌هایی با نگاه فلسفی نوشته «استیجن موکارس» با ترجمه پریسا برازنده، برای مخاطب کودک به چاپ رسید. این داستان‌ها در قالب کتابی دو جلدی با نام «سنگ تفکر» گنجانده شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برازنده درباره این اثر گفت: کتاب «سنگ تفکر» دربرگیرنده داستان‌های کوتاه فلسفی برای کودکان است که در قالب دو مجلد از یک مجموعه منتشر شده است.

وی افزود: در این کتاب 60 داستان کوتاه فلسفی در قالب گفت‌وگو میان  یک خرس و یک زنبور برای کودکان روایت شده است. نویسنده در این اثر سعی دارد برخی از مهم‌ترین موضوعاتی را که می‌تواند سنگ بنای اندیشه و تفکر در میان کودکان باشد، به شیوه‌ای داستانی روایت کند.

به گفته برازنده، در بخش نخست از این کتاب داستان‌هایی درباره مبانی فلسفه زندگی برای کودکان روایت شده است و در جلد دوم که به تازگی به این کتاب افزوده شده بر مبنای مبانی تدریس شده در جلد نخست، کوشش شده لایه‌های ژرف‌تری از فلسفه و بینش در زندگی برای کودکان روایت شود. 

این مترجم همچنین گفت: مفاهیمی چون دوستی، اندوه، خاطرات فکر کردن، پرسیدن و انتخاب کردن از مهم‌ترین موضوعاتی‌اند مورد توجه نویسنده در این کتابند.

مجموعه دو جلدی سنگ تفکر در 232 صفحه، شمارگان  دو هزار و 100نسخه و قیمت هشت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات دوایر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط