چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
آثاری درباره مشاهیر گلستان تالیف می‌شود

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با همکاری انجمن آثار و مفاخر برای نخستین بار در این استان طرح تدوین و تالیف آثار و کتب موضوعی با محوریت مفاخر و مشاهیر استان گلستان را اجرا می‌کند.-

غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: طرح تدوین و تالیف آثار و کتب موضوعی با محوریت مفاخر و مشاهیر استان گلستان یکشنبه (5 خرداد) با حضور استاندار و اعضای انجمن آثار و مفاخر استان گلستان به تصویب نهایی خواهد رسید.

وی در ادامه سخنانش گفت: بر اساس این طرح، کتاب‌هایی توسط پژوهشگران، محققان و نویسندگان با محوریت مفاخر و مشاهیر استان گلستان تالیف خواهند شد. عموم مردم، از کودکان و نوجوانان تا بزرگسالان مخاطبان این کتاب‌ها را تشکیل می‌دهند. افراد می‌توانند متناسب با گروه سنی و ادبیات ویژه خود، از این آثار بهره‌مند شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان این‌که فراخوان شرکت در این طرح بلافاصله بعد از تصویب نهایی آن، توزیع خواهد شد، توضیح داد: اداره فرهنگ و ارشاد استان گلستان تصمیم دارد کتاب‌های تالیف و تولید شده در این طرح را در قالب بسته فرهنگی به عنوان سوغات و ارمغان استان گلستان به پژوهشگران و گردشگران اهدا کند.

منتظری افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان همچنین این بسته فرهنگی را در میان کتابخانه‌های مدارس و مساجد توزیع خواهد کرد.

وی عنوان کرد: ارتقای سطح دانش و بینش فرهنگی و تاریخی استان گلستان، آشنایی بهتر با مفاخر و مشاهیر به عنوان پشتوانه‌های فکری و فرهنگی کشور، تقویت هویت اسلامی _ ایرانی و تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در میان نسل جوان از اهداف اجرای طرح تدوین و تالیف آثار و کتب موضوعی با محوریت مفاخر و مشاهیر استان گلستان به شمار می‌آیند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در پایان گفت: معتقدیم مطالعه سرگذشت مفاخر روحیه اراده، خودباوری و اعتماد به نفس را تقویت می‌کند. مردمی که با مفاخر و مشاهیر کشور خویش آشنا نباشند قادر نخواهند بود در عرصه‌های فکری و فرهنگی از پشتوانه فرهنگی خویش دفاع کنند و همواره قلمرو نگاهشان به فرهنگ وارداتی دیگران معطوف خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط