جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
سعیدی‌راد: رزمندگان با رباعی احساساتشان را بیان می‌کردند

عبدالرحیم سعیدی‌راد که مجموعه رباعیاتش را با موضوع دفاع مقدس آماده انتشار کرده است، گفت: بسیاری از رزمندگان در طول سال‌های دفاع مقدس با رباعی احساسات خود را بیان کردند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سعیدی‌راد گفت: گرچه اوج رباعی را در شعرهای خیام می‌توان یافت، اما مضامین رباعی‌های من با اشعار خیام فرق دارد؛ چرا که معتقدم که همزمان با دفاع مقدس، در دهه 60 و پس از آن، مضامین خاصی وارد رباعی‌ها شد.

وی ادامه داد: در دهه 60، شعرها با موضوع دفاع مقدس طراوت و جان تازه‌ای یافتند و همه رزمندگان و شاعران، احساسات ناب خود را در قالب رباعی بیان می‌کردند. شاعرانی چون سیدحسن حسینی، قیصر امین‌پور، حمید سبزواری، وحید امیری و محمدرضا سهرابی نژاد نیز رباعی‌های زیبایی سرودند که به حق در ادبیات ما ماندگار شدند. چند سال بعد از این جریان رکودی در گرفت و البته شاعران در کنار سرایش مثنوی و غزل، رباعی هم سرودند. 

سعیدی راد افزود: پس از این رکود جوان‌ها در این زمینه خوب وارد عرصه شدند. شاعرانی چون میلاد عرفان‌پور و هادی فردوسی، رباعی‌های خوبی سرودند و آثاری که فخامت لازم را داشته باشد، در شعرهای آنان دیده شد.

مجموعه رباعی‌های این شاعر را نشر نیماژ منتشر خواهد کرد.

سعیدی‌راد متولد 1346 شهرستان دزفول است. «ساعت به وقت دلتنگی» که سال 1386 از سوی نشر تکا منتشر شد و «خورشید در مشت» که مجموعه شعر او درباره بیداری اسلامی و مقاومت بین‌الملل است، از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها