چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
تولید کاغذ در کشور باید افزایش یابد

قائم مقام بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ضمن مثبت ارزیابی کردن برنامه های علمی و فرهنگی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: با تولید بیشتر کاغذ در داخل کشور می توان به ارزان شدن بهای کاغذ و بهای کتاب و در نهایت افزایش حضور مردم در نمایشگاه کتاب تهران امیدوار بود.-

محمدعظیمی، قائم مقام بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: ما نمی توانیم مسایل گرانی کاغذ و تاثیر آن بر بهای کتاب را انکار کنیم. مساله گرانی کاغذ و به تبع آن گرانی کتاب پدیده مطلوبی به لحاظ علمی نیست چرا که اگر بهای کتاب بالا رود سطح مطالعه در جامعه کاهش می یابد و این موضوع خسارات فراوانی را به همراه می آورد.

وی با بیان این که با مطالعه، اندیشه ها بارور می شوند، گفت: باید تلاش شود وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط کاغذ را به وفور و با بهای مناسب برای تولید کتاب تامین و تهیه کنند. معتقدم برای تحقق این امر باید به تولید داخلی که مورد تاکید و از مطالبات مقام معظم رهبری نیز است، تکیه کنیم.

قائم مقام بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ادامه سخنانش با بیان این که وزارت صنعت،معدن و تجارت می تواند تمهیداتی برای تولید و راه اندازی کارخانه های کاغذ جدید در کشور بیندیشد، عنوان کرد: هر اندازه بتوانیم نیازهای کاغذ و کتاب کشورمان را در داخل کشور برطرف کنیم، دغدغه های بسیاری از میان برداشته می شوند و کتاب با بهای ارزان تر در اختیار مردم قرار می گیرد.

عظیمی بیان کرد: کمبود کاغذ در کشور ناشران را در تولید کتاب با مشکل مواجه می کند. به موازات آن دانشگاهیان، فرهیختگان و دانش پژوهان با مشکلات فراوان مواجه می شوند. بنابراین لازم است تا تمام دستگاه های مربوطه به صورت همگانی در راستای بهبود وضعیت کاغذ در کشور بپاخیزند.

این مقام مسوول محتوای بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را خوب ارزیابی کرد و گفت: امسال هم در بخش معاونت علمی – فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران و هم در معاونت نمایشگاهی و محتوای کتاب ها اقدام های خوبی صورت گرفته است. برپایی نشست های علمی فراوان در سراهای مختلف نمایشگاه کتاب تهران حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: سبک زندگی، بیداری اسلامی و پانزده خرداد عناوین برخی غرفه های این دوره از نمایشگاه کتاب تهران را تشکیل می دهند که با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شدند.

عظیمی از راه اندازی سالن نشر الکترونیک به صورت رسمی و جدی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ابراز خرسندی کرد و گفت: امسال در نمایشگاه کتاب تهران بخشی با عنوان «معرفی صنعت چاپ» راه اندازی شده است که تولید و چاپ کتاب را از نزدیک و به صورت عملی برای بازدیدکنندگان نمایش می دهد. موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران نیز در این بخش برخی کتاب های چاپ نخست انتشارات «تکا» را چاپ می کند. تاکنون پنج عنوان از این آثار چاپ شده اند و سایر عناوین تا پایان زمان برپایی نمایشگاه کتاب تهران چاپ خواهند شد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «کتاب؛ چشمه جوشان دانایی» تا شنبه (21 اردیبهشت) در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط