یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
امضای تفاهمنامه همکاری میان نهاد کتابخانه‌های عمومی و رادیو معارف

مراسم امضای تفاهمنامه میان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رادیو معارف عصر امروز یکشنبه( 15 اردیبشت ماه) از سوی منصور واعظی و حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر،سرپرست رادیو معارف امضاء شد.-

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محور‌‌های این تفاهمنامه در 12 بخش منعقد شده است که شامل مشاوره کتاب در رادیو معارف با معرفی مشاور و کتاب‌های مورد نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برپایی مسابقات کتابخوانی در رادیو معارف با معرفی کتاب و ارسال فایل پی دی اف اثر و همچنین تامین جوایز مسابقات با اهدای هر هفته 10 کارت هدیه 300 هزار ریالی، برگزاری مسابقات کتابخوانی مشترک از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای است.

پخش گزیده‌ای از جلسات نقد و بررسی کتاب در رادیو معارف، تبادل لینک‌های پورتال اطلاع‌رسانی نهاد و رادیو معارف، ارایه پایان‌نامه‌های مورد حمایت نهاد با موضوع مطالعه کتاب و کتابخوانی، انعکاس فعالیت‌های رادیو معارف با موضوع کتاب، اطلاع‌رسانی یافته‌های علمی و پژوهشی نهاد به ویژه پایان‌نامه‌ها و مقالات فصلنامه ‌ای در رادیو معارف با حضور استادان، تولید و پخش آنونس‌های تبلیغاتی با موضوع ترویج فرهنگ مطالعه مفید، بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسی اداره کل پژوهش و نوآوری نهاد در موضوعات مربوط به مطالعه مفید، از مفاد دیگر این تفاهمنامه هستند.

تشویق و ترغیب مردم و خیران به مشارکت در ساخت و اداره کتابخانه‌‌‌های عمومی به عنوان کار خیر و همچنین ارایه فایل‌های صوتی برنامه‌های رادیو معرف در قالب دی وی دی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، از جمله مفاد دیگر این تفاهمنامه هستند.

منصور واعظی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشوردر این مراسم گفت: بر مبنای منویات مقام معظم رهبری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه از سوی همه نهاد‌های فرهنگی کشور، این تفاهمنامه منعقد می شود.

وی اظهار کرد: مدیران سازمان صدا و سیما ازجمله عزت‌آلله ضرغامی و محمد حسین صوفی همکاری‌های زیادی برای پخش برنامه‌های مرتبط با کتاب از رادیو و تلویزیون انجام دادند. پیشنهاد رییس رسانه ملی برای پخش میان برنامه‌های دو ساعته ازشبکه‌های گوناگون سیما و راه‌ اندازی شبکه تلوزیونی مجازی رادیو و تلوزیونی، از جمله این اقدامات مناسب بود.

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر،سرپرست رادیو معارف، عنوان کرد: رویکرد رسانه درسال‌‌های اخیر برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید از رادیو و تلویزیون بسیار مناسب بوده است و امیدواریم براساس این برنامه‌ها به هدف عالی برای ترویج فرهنگ مطالعه برسیم.

وی‌افزود: رادیو معارف تلاش می‌کند کتاب‌‌های خوب و مفید را برای خانواده‌های ایرانی ازطریق این رادیو دربرنامه چراغ مطالعه معرفی کند و ازدیربازجزء دوستداران کتاب بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط