یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
تازه‌های شعر منصور اوجی در نمایشگاه کتاب

منصور اوجی، ‌شاعر، دو مجموعه شعر تازه‌اش با نام «حیرانی‌ها» و «در چهره غروب» را به نمایشگاه کتاب می‌آورد. از این شاعر به زودی مجموعه شعرهای «این سوسن است که می‌خواند» و «گنجشک‌ها و کلاغ‌ها» نیز راهی بازار کتاب خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اوجی درباره دو دفتر جدید شعرش، گفت: در مجموعه «حیرانی‌ها» که از سوی انتشارات فصل پنجم منتشر شده، بن‌مایه‌هایی که بزرگان در شعرم کشف کردند، وجود دارد و حاصل حیرت من نسبت به جهان است. اغلب شعرهای من کوتاه هستند و دفتر دوم نیز شعرهای بلند را دربرمی‌گیرد. 

وی افزود: کتاب «گنجشک‌ها و کلاغ‌ها» را در انتشارت «روشن‌مهر» زیر چاپ دارم. این کتاب به همراه سی دی منتشر خواهد شد که در آن اغلب شعرهای کتاب را با صدای خودم خوانده‌ام. 

شاعر «این سوسن است که می خواند»، افزود: مجموعه شعر دیگری دارم با نام «دهان تسلی» که نشر ابتکارنو آن را تا چند هفته دیگر چاپ خواهد کرد. شعرهای این کتاب تاملی است بر وضعیت انسان زخم خورده‌ معاصر. 

ناشر مجموعه «در چهره غروب» نیر نشر ثالث است.

منصور اوجی متولد شیراز است. وی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشد رشته علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران است. اوجی همچنین کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه شیراز گذرانده و طی 50 سال این رشته‌ها را در مرکز تربیت معلم و دانشگاه تدریس کرده است. 

«باغ شب»، «خواب درخت و تنهایی زمین»، «شهر خسته»، «برگزیده اشعار»، «این سوسن است که می‌خواند، «مرغ سحر»، «صدای همیشه»، «شعرهایی به کوتاهی عمر»، «حالی است مرا»، «کوتاه مثل آه» و «خوشا تولد و پرواز» نام برخی کتاب‌های او هستند.
 
این شاعر در سال 1389 جایزه شعر فجر را به خود اختصاص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط