شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
نویسنده «وینی پو» از مبلغان جنگ بود

ای.ای میلن خالق «وینی پو» که به عنوان نویسنده ای ضد جنگ شناخته می شود، در تحقیقات جدید به عنوان منتخب سازمان ضد جاسوسی بریتانیا معرفی شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، میلن که با انتشار مقاله مشهوری با عنوان «صلح با افتخار» جنگ را تقبیح کرده بود، روشن شده که مبلغ مخفی در جنگ جهانی اول بود.

اسناد نادری که به تازگی یافته شده و متعلق به MI7 است حاکی است گروه تبلیغ نظامی با شماری از نویسندگان همکاری می کرد تا آن ها دیدگاه های حمایت از جنگ را در کشورشان تقویت کنند.

این اسناد که متعلق به سال 1918 هستند و تا کنون تصور می رفت که همگی نابود شده باشند، به تازگی در مجموعه ای که دربرگیرنده 159 سند است، به دست آمده اند. این مجموعه که متعلق به کاپیتان جیمز پرایس لوید بودند و در خانه شخصی او به صورت اتفاقی پیدا شدند، نشان دهنده اسرار پنهان نگه داشته شده ای از آن دوره هستند.

در کنار عکس ها و دست نوشته هایی که در این مجموعه جای دارند، یک بروشور با عنوان «کتابچه سبز» نیز یافت شده که تاریخ آن ژانویه 1919 و با مهر MI7 مبنی بر «برای استفاده شخصی» است.

در این اسناد علاوه بر ای.ای.میلن از سیسیل استریت، نویسنده رمان های دکتر پریستلی؛ راجر پوکاک، نویسنده انگلیسی؛ پاتریک مک گیل، شاعر ایرلندی و جی.پی مورتون نام برده شده است.

به گفته محققان اکنون می توان گفت بیش از بیست تن از مشهورترین نویسندگان زمان با این سازمان همکاری می کردند.

ای.ای. میلن، نویسنده انگلیسی خالق مجموعه داستان های «وینی پو» یا «پو خرسه»، خرسی داستانی است که برای کودکان خلق شده است. نخستین کتاب از مجموعه داستان‌های وینی پو در ۱۹۲۶ با عنوان «وینی پو» به چاپ رسید و به ‌دنبال آن در ۱۹۲۸ کتاب دیگری از این مجموعه چاپ شد. از این مجموعه میلیون ها نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده است. میلن این قصه‌ها را برای پسرش کریستوفر می‌نوشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها