شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
انتشار «آشنایی با موسیقی کلاسیک» برای سومین بار

چاپ سوم کتاب «آشنایی با موسیقی کلاسیک» نوشته رابرت شرمن و فیلیپ سلدن، با ترجمه رضا رضایی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آشنایی با موسیقی کلاسیک» چهار بخش دارد؛ در بخش نخست کتاب اطلاعات اولیه در باب موسیقی کلاسیک آورده شده است. نویسنده در بخش دوم با عنوان «آوای موسیقی» عناصر و اجزای موسیقی، ملودی، ریتم‌ها، هارمونی و مسایل فنی‌تری مانند سرعت، رنگ، بافت و فرم را توضیح می‌دهد.

مخاطب در بخش سوم «ارکستر» با انواع اجتماعی سازها آشنا شده و نیز با توضیح کاملی از سازهای ارکستری و غیر ارکستری مواجه خواهد شد. نویسنده در بخش پایانی کتاب یعنی «موسیقی کلاسیک با فرم‌ها و سبک‌هایش» فرم‌ها و اصطلاحات موسیقی و نیز دوره‌های اصلی تکامل موسیقی را تا به امروز شرح داده و همچنین آهنگسازان و نوازندگان تاریخ موسیقی را همراه با کار حرفه‌ای آن‌ها معرفی کرده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «چرا باید به موسیقی کلاسیک گوش کرد؟ به همان علت که باید خوراک لذیذ خورد. موسیقی خوراک روح است و این خوراک هم باید نوش جان باشد نه نیش جان. موسیقی کلاسیک حواس ما را به تحرک وا می‌دارد و ذهن را به فعالیت در می‌آورد. در عین حال مفرّح، آرامش بخش یا هیجان انگیز است و بسته به خلق و خوی شما و اثری که می‌شنوید شما را به تأمل و تفکر نیز وا می‌دارد.»

نشر افکار سومین چاپ، کتاب «آشنایی با موسیقی کلاسیک» نوشته مشترک رابرت شرمن و فیلیپ سلدن را با ترجمه رضا رضایی در 328 صفحه و بهای 17 هزار و 500 تومان، روانه کتابفروشی‌ها کرده است.
نخستین چاپ این کتاب در سال 1384 منتشر شده بود. 

با ترجمه رضایی پیشتر کتاب «موسیقی‌دانان امروز» نوشته رومن رولان، منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها