سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
«سنجاب کم‌حواس» به بازار کتاب آمد

مریم اسلامی، شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان از منتشر شدن کتاب تازه‌اش با نام «سنجاب کم‌حواس» خبر داد و گفت که این کتاب برای تقویت حواس پنج‌گانه کودکان نوشته شده است و داستان آن درباره کم حواسی یک سنجاب است که همیشه محل مخفی کردن بلوط‌هایش را فراموش می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اسلامی گفت: «سنجاب کم‌حواس» که به تازگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده، داستانی علمی دارد است که مخاطب آن کودکانند.

وی ادامه داد: سنجاب‌ها جانوران کم‌حواسی هستند و این موضوع از نظر علمی نیز ثابت شده است. آن‌ها جای بلوط‌‌هایی را که در تابستان و برای خوراک زمستانشان در زمین پنهان می‌کنند، فراموش می‌کنند و همین موضوع سبب زیادشدن درختان بلوط در نواحی زیست سنجاب‌هاست. 

اسلامی اظهار کرد: در این داستان یک سنجاب کوچک، از کم‌حواس‌ترین سنجاب‌های جنگل است. او جای بلوط‌هایی را که در زمین پنهان کرده، فراموش می‌کند و دیگر سنجاب‌ها از او می‌خواهند کمی فکر کند تا شاید بتواند آن‌ها را پیدا کند که در نهایت هم این اتفاق نمی‌افتد. مادر سنجاب به او که ناراحت است می‌گوید که اشکالی ندارد شاید بلوط‌های تو هم روزی درختانی تنومند شوند.

این شاعر افزود: با نگارش این کتاب سعی داشتم که در وهله نخست کودکان را با این موضوع علمی آشنا کنم و دوم آن‌که به آن‌ها بیامورم مانند سنجاب کوچولو کم‌حواس و سربه‌هوا نباشند و حواس پنجگانه‌شان را تقویت کنند.
 
«شعرهايى براى پسربچه‌ها»، «نامه‌ات همين الان رسيد»، «48 لالایی برای 4 فصل»، «ماه تولد تو»، «سى شعر سى ضرب‌المثل» از  کتاب‌هایی است که اسلامی به فارسی ترجمه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها