یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
توصیه یوسفی به نوجوانان رمان‌های «طرح نوجوان» است

محمدرضا یوسفی،‌ نویسنده نام‌آشنای کودک و نوجوان به نوجوانان توصیه کرد که در ایام تعطیلات نوروز رمان‌های طرح رمان نوجوان امروز حوزه هنری را بخوانند. «مجموعه‌ قصه‌های فلسفی» و کتاب «سوال بزرگ» نیز دو کتاب دیگر پیشنهادی یوسفی است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یوسفی، نویسنده کودک و نوجوان، با اشاره به  این‌که طرح رمان نوجوان امروز، برای سلیقه‌ همه مخاطبان کتاب دارد، گفت: من اغلب کتاب‌های این مجموعه را مطالعه کردم و از دیدگاه من ۳۰ جلد رمانی که در این مجموعه منتشر شده‌اند، می‌توانند نیازهای مخاطبان با سلیقه‌های مختلف را برطرف کنند. 

وی افزود: در مجموع به نظر من کلیت مجموعه، مناسب است و من پیشنهاد می‌کنم، بچه‌ها در ایام عید دو یا سه جلد از این کتاب‌ها را مطالعه کنند.

یوسفی در پاسخ به این سوال که «چرا این مجموعه را برای مطالعه توصیه می‌کنید؟» اظهار کرد: من بیشتر کتاب‌های این مجموعه را خوانده‌ام و در اغلب آثار آن تعلیق‌های خاص داستانی که مخاطب نوجوان آن‌ها را می‌پسندد، موجود است. در ضمن این مجموعه همان‌طور که گفتم برای سلیقه‌های مختلف آثار متنوعی دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر آثار تالیفی مناسب کم داشتیم و به نظرم این مجموعه از کتاب‌های قابل توجه سال‌های اخیر است.

یوسفی درباره‌ کتاب‌های ترجمه گفت: از میان ترجمه‌های مناسب، «مجموعه‌ قصه‌های فلسفی» و کتاب «سوال بزرگ» را  توصیه می‌کنم که بچه‌ها حتما به سراغ آن‌ها بروند. 

محمدرضا یوسفی، نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودکان و نوجوانان ایران در سال 1332 در همدان متولد شد. او بیش از ۳۰ سال است که برای کودکان برای گروه‌های سنی گوناگون کتاب می‌نویسد. 

نخستین کتاب او برای کودکان با نام «سال تحویل شد» در سال ۱۳۵۷ منتشر شد. یوسفی دانش‌آموخته رشته تاریخ از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و برای کودکان آثاری از ادبیات کهن فارسی را نیز بازنویسی و بازآفرینی کرده است. 

«افسانه شیر سپیدیال»، «قصه یادگار زریران»، «افسانه بلیناس جادوگر» و «افسانه شیرین کارنامه اردشیر بابکان» از این دسته آثار است. 

یوسفی برگزیده دیپلم افتخار IBBY شده و کتاب‌های او در جشنواره‌های داخلی نیز جوایزی به دست آورده‌اند. او یک بار نیز نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شده است. یوسفی در زمینه فیلمنامه، نمایشنامه و مباحث نظری درباره ادبیات کار کرده است و از کتاب‌های او می‌توان به «زمینه شناخت ادبیات کودکان و نوجوانان»، «قصه و قصه‌گویی»، «ادبیات کهن ادبیات نو» اشاره کرد.

محور اصلی فعالیت‌های یوسفی ادبیات کودکان است، اما در زمینه فیلمنامه، نمایشنامه حوزه ادبیات کودکان نیز آثاری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط