چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
پایان مرحله دوم داوری آثار کنگره «امام مهدی(عج) و آینده جهان»

مسوول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: 220 مقاله به دبیرخانه کنگره «امام مهدی(عج) و آینده جهان» ارسال شده و مرحله دوم داوری‌ها به پایان رسیده است._

حجت‌الاسلام و المسلمین رحیم کارگر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)‌ اظهار کرد: آثار ارسالی به این کنگره در چهار موضوع «امام مهدی(عج)، منجی‌گرایی در اسلام»،«انتظار و جامعه آینده‌ساز»،‌ «جایگاه مهدویت در تمدن‌سازی و آینده‌پژوهی دینی» و «حکومت جهانی و آینده جهانی» است.

وی با بیان این‌که این آثار به همت 15 نفر از پژوهشگران ایرانی و عراقی مسلط به زبان عربی و مباحث دینی مورد قضاوت قرار گرفته‌اند ادامه داد: مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره «امام مهدی(عج) و آینده جهان» در سه مرحله داوری خواهند شد و اکنون دو مرحله «داوری اولیه و امتیازدهی» و «ارزیابی دقیق آثار» به پایان رسیده است و مرحله سوم آن نیز باید از سوی «کمیته علمی و شورای علمی» انجام شود.

مسوول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: مرحله پایانی کنگره «امام مهدی(عج) و آینده جهان» روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (هشتم و نهم اسفندماه امسال) در دانشگاه‌های نجف اشراف و کربلا در کشور عراق اجرا خواهد شد.
 
به گفته کارگر، تعداد برگزیدگان این کنگره محدود نیست و مقالات براساس امتیازات انتخاب می‌شوند.

وی گفت: ارایه آثار و مقالات به زبان عربی از نقاط قوت کنگره «امام مهدی(عج) و آینده جهان» به شمار می‌آید، البته برخی آثار به زبان فارسی عرضه شده‌اند که با همکاری «جامعة‌المصطفی» و «مجمع جهانی اهل بیت (ع)» در استان قم به زبان عربی برگردانده می‌شوند تا در مرحله نهایی داوری کنگره در کشور عراق ارایه شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر همچنین درباره جوایز برگزیدگان این کنگره عنوان کرد: متولیان کنگره «امام مهدی(عج) و آینده جهان» به صاحبان آثار برگزیده جوایزی اهدا نمی‌کنند اما فرصت ارایه مقالات در دانشگاه‌های نجف و کربلا، ‌دیدار با اعضای هیات علمیه دانشگاه‌ها و حوزه‌های عراق، بازدید از مراکز علمی و حوزوی این کشور و زیارت قبور متبرکه ائمه اطهار(ع) را برای این افراد فراهم می‌کنند.

وی افزود: همچنین در پایان این کنگره مقالات برگزیده در قالب کتابی با عنوان «مجموعه مقالات کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان» منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط