چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵

«کتابچه امیدبخش» نوشته متیو کوییک با موفقیت‌هایی که اقتباس سینمایی آن به دست آورد، در فهرست پرفروش های آمریکا جای گرفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، این کتاب پس از راه یافتن نسخه سیمایی‌اش در میان نامزدهای اسکار، به سرعت وارد 40 عنوان کتاب‌پرفروش آمریکا شد و با تمام شدن چاپ اولش، در چاپ دوم 135 هزار نسخه از آن وارد بازار شد. 

در همین حال استودیو دریم وورکز متعلق به استیون اسپیلبرگ حقوق کتاب دوم این نویسنده را که قرار است سال آینده با عنوان «خوش شانس از همین حالا» منتشر شود خریداری کرد. این کتاب بر زندگی چهار نفر متمرکز شده است که هیچ‌یک در جای واقعی خودشان قرار ندارند. 

اما «کتابچه امیدبخش» درباره زندگی یک مرد با شخصیتی دو قطبی است. این کتاب از زاویه دید پت پیپلز معلم سابق تاریخ روایت می شود که دوران کودکی اش را مرور می کند. او پس از بازگشت از بیمارستان زندگی جدیدی را شروع می‌کند و در حالی که فکر می‌کرد ظرف چند ماه می‌تواند بر این بیماری غلبه کند، می‌فهمد که چند سال از عمر او صرف این تلاش خواهد شد. 

این کتاب که سال 2008 منتشر شد، نخستین تجربه میتو کوییک در نوشتن یک کتاب بود. 

در نسخه سینمایی این اثر بردلی کوپر در نقش پت ایفای نقش کرده است. فیلمنامه این فیلم را دیوید او. راسل با اقتباس از کتاب کوییک نوشت و خودش فیلم را کارگردانی کرد. این فیلم نامزد دریافت هشت جایزه اسکار شده است که بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه از  آن‌هاست. رابرت دنیرو نیز برای دریافت جایزه بازیگر نقش مکمل از همین فیلم نامزد دریافت اسکار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها