شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کتابخانه مشارکتی «شیخ شافعی» در بندرعباس آغاز به کار کرد

کتابخانه مشارکتی «شیخ شافعی» در روستای «کوهیگ» بندرعباس در دهه فجر آغاز به کار کرد. این کتابخانه 180 مترمربع زیربنا دارد و با اعتباری افزون بر 300 میلیون ریال از سوی دهیاری روستا ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.-

امیرحسین حیدری، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در دهه فجر تعدادی از برنامه‌ها مانند آذین‌بندی کتابخانه‌های عمومی، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب‌های انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع کتاب و انقلاب اسلامی در همه شهرستان‌های استان هرمزگان از جمله بندرعباس برگزار شد.

وی ادامه داد: در شهرستان بندرعباس نیز گروه‌های سیر مطالعاتی که از اعضای فعال کتابخانه‌های تشکیل شده‌اند، جلسات کتابخوانی متعددی را با حضور نویسندگان و موضوعات مختلف برگزار کرده‌اند. در دهه فجر امسال این جلسات به کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی اختصاص داشت.

وی درباره سایر برنامه‌های کتابی این دهه که در حال اجرایند، افزود: در جریان بازدید مدارس و مهد کود‌ک‌ها از کتابخانه‌های عمومی، کلاس‌های قصه‌خوانی از سوی مربیان کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و همچنین کتابداران آشنا به قصه‌گویی برگزار می‌شود و مربیان کتاب‌هایی با حجم کم را برای کودکان روایت می‌کنند.

حیدری با اشاره به برگزاری جلسات شب شعر انقلاب در تمامی شهرستان‌های استان افزود: این جلسات شب شعر با موضوع انقلاب اسلامی تا 23 بهمن ماه در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

به گفته این مقام مسوول، در دهه فجر ایستگاه مطالعه‌ای نیز در فرودگاه بندرعباس راه‌اندازی شد و به زودی چهار ایستگاه مطالعه دیگر در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط