یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰
می‌کوشیم تا نقشه راه مناسبی برای نمایشگاه کتاب تهران ترسیم کنیم

رییس ﺷﻮرای ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز (یکم بهمن) همراه اعضای این شورا و همچنین مشاوران،معاونان و مدیران کمیته‌های این دوره از نمایشگاه از مصلای امام خمینی(ره)، محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران دیدن کردند. اسماعیلی در حاشیه این دیدار به «ایبنا» گفت: با بازدید از بخش‌ها و فضاهای مختلف مصلا می‌کوشیم تا نقشه راه مناسبی برای این دوره از نمایشگاه کتاب تهران ترسیم کنیم._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی اسماعیلی با هدف بررسی فضاهایی که قرار است به این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اختصاص یابد، از مصلای امام خمینی(ره) دیدن کرد.

وی در حاشیه این دیدار در پاسخ به این سوال که برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این دوره از نمایشگاه کتاب تهران چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟ گفت: مجموعه معاونت‌ها و کمیته‌های بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حدود یک هفته دیگر طرح‌ها‌ی اجرایی و عملی حوزه فعالیت خود را به معاونت اجرایی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه خواهند کرد و به محض دریافت طرح‌های پیشنهادی، آن‌ها را در شورای برنامه‌ریزی مطرح و در صورت مناسب بودن به تصویب آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

رییس ﺷﻮرای ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این‌که از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای حضور حداکثری تمام اقشار جامعه در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران استفاده خواهیم کرد افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران در بحث مربوط به فضاهای عمومی، پارکینگ، امنیت، استراحتگاه‌، مواد غذایی، اورژانس، آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی و ... اقدامات و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کنند.

اسماعیلی بیان کرد: رسیدگی به مسایل مربوط به کارت‌خوان‌ها یکی از بحث‌های جدی ما در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران محسوب می‌شود. همچنین در تلاشیم تا با ارایه تسهیلات ویژه‌ در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، بازدیدکنندگان از نظر رفت و آمد و وسایل حمل و نقل با مشکل مواجه نشوند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این معاونت با توجه به مسایل اخیر کاغذ،تسهیلاتی را به صورت ویژه برای کتابخانه‌های تخصصی در قالب فعالیت‌های مربوط به بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه خواهد کرد تا زمینه‌های تجهیز این کتابخانه‌ها با کتاب‌های مناسب فراهم شود.

رییس ﺷﻮرای ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که آیا فضای مصلای امام خمینی(ره) برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مناسب است؟ گفت: با توجه به این‌که در مصلای امام خمینی(ره) ساخت و سازهای مکرر صورت می‌گیرد، به‌یقین با محدودیت‌هایی مواجه هستیم اما توانسته‌ایم تا حدودی این محدودیت‌ها و مشکلات را با هدف رفع آن‌ها رفع کنیم. مساله مربوط به تهویه مصلای امام خمینی(ره) یکی از این مشکلات است که در این حوزه دیروز(30 دی) مکاتبه‌ای را با استاندار تهران انجام دادیم تا نسبت به حل آن اقدام شود.

اسماعیلی ادامه داد: معتقدیم  اگر حتی امروز نیز بتوان فضایی را برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شناسایی کرد که پاسخگوی نیاز این نمایشگاه باشد، مفید و به نفع این وزارتخانه است. بی‌تردید پیشنهادهای مختلف برای مکان برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف طرح در هیات دولت ارایه خواهد شد و در صورت مناسب بودن و مصوب شدن، نسبت به عملیاتی شدن آن‌ها اقدام خواهیم کرد. 

رییس ﺷﻮرای ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از دیدار از بخش‌های مختلف مصلای امام خمینی(ره) از اضافه شدن بخش‌های جدید در این مکان ابراز خرسندی کرد و گفت: بخشی از رواق‌ها (رواق شمالی) کاملا آماده شده‌اند و در جلسه‌ای که با اصغر نادری، مدیر عامل مصلای امام خمینی(ره) خواهیم داشت، می‌کوشیم تا ابتدا درباره فضاهای مسقف مصلای امام خمینی(ره) به توافق برسیم سپس بر اساس آن، بقیه فضای نمایشگاهی را به‌گونه‌ای طراحی خواهیم کرد که از فضاهای بیرونی و سازه‌های مصلا حداقل بهره‌برداری صورت بگیرد. 

وی همچنین از آمادگی بخش ورودی رواق جنوبی مصلای امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: اولویت نخست شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این است که با اندیشیدن تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی‌های مناسب از ترافیک جمعیت در فضای نمایشگاهی کاسته شود.

اسماعیلی در پایان گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌هایی که سال گذشته از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شده است، 85 درصد افراد با هدف خرید کتاب به مصلای امام خمینی(ره) مراجعه کرده‌اند؛این آمار نسبتا خوب است و امیدوارم با راهکارهایی که اندیشیده خواهد شد در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزایش یابد.

بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 11 تا 21 ارديبهشت‌ماه سال 1392 در مصلای امام خميني (ره ) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها