یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
رشد 100 درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های اردبیل

رییس اداره کتابخانه‌های عموم اردبیل از دو برابر شدن اعضای فعال کتابخانه‌های این شهرستان در سال 1391 خبر داد و گفت: امسال 10 هزار نفر به اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل اضافه شده‌اند.-

شهریار منیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در 9 ماه نخست سال 1390، سه درصد جمعیت شهرستان اردبیل عضو کتابخانه‌های این منطقه بودند، در حالی که اکنون شش درصد جمعیت این شهرستان برابر با 24 هزار و 561 نفر عضو کتابخانه‌های شهرستان اردبیل‌اند.

وی ادامه داد: با تبلیغاتی که درباره طرح «کتاب من» در سطح شهر انجام شده، درخواست کتاب از این طرح از یک هزار 200 جلد کتاب به شش هزار جلد کتاب افزایش یافته است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل درباره استقبال از مسابقات مکتوب و آنلاین در 9 ماه نخست امسال عنوان کرد: امسال استقبال از مسابقات فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطلوب بوده است، به نحوی که شش هزار و 400 نفر در مسابقات فرهنگی مکتوب و چهار هزار 200 نفر در مسابقات آنلاین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شرکت کرده‌اند. البته می‌کوشیم با همکاری اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر اردبیل و شورای شهر اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده‌ای را در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام دهیم.

وی افزود: از ابتدای سال 1391 تا پایان آذرماه، تعداد 189 هزار و 298 جلد کتاب به امانت گرفته شده‌ که این آمار نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است. بیشترین امانت نیز در حوزه ادبیات با 46 هزار و 653 جلد کتاب عرضه شده است. همچنین 643 هزار و 592 مراجعه به کتابخانه‌های شهرستان اردبیل صورت گرفته است.

منیر اظهار کرد: درصددیم با همکاری جراید، مطبوعات و شهرداری‌ها فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بیش از پیش در جامعه توسعه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط