شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
روایت یک نویسنده ایلامی از حقوق تجارت

مدرس رشته حقوق دانشگاه آزاد ایلام از پایان نگارش کتاب «حقوق تجارت» خبر داد. این کتاب به زودی به همت انتشارات برگ آذین منتشر می‌شود.-

مجتبی عباسی با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب دربردارنده مباحث کاربردی‌ برای دانشجویان رشته‌های مدیریت و بازرگانی است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های آزاد، علمی و کاربردی و پیام نور مبحثی درباره حقوق تجارت برای گروه‌های مدریت و بازرگانی دارند. منبع دری این گروه دارای مفاهیم سنگین و ثقیلی از موضوعات حقوقی بود.

عباسی با بیان این‌که سرفصل این درس برای دانشجویان کتاب «حقوق کاربردی شوراها» بود، گفت: برای این مبحث از کتاب‌های به اصطلاح سنگین گروه حقوق استفاده می‌کردیم که درک آن برای دانشجویان این رشته‌ها سنگین و ثقیل بود.

به گفته وی، کتاب حقوق تجارت با زبانی ساده با توجه به موضوع و سرفصل جامع آموزشی و به قلمی جدید با استفاده از تجربیات حوزه تدریس و منابع و کتاب‌های حقوقی نگاشته شده است.

عباسی با بیان این‌که امیدواریم این کتاب جایگاه خود را در میان دانشجویان سراسر کشور پیدا کند، یادآور شد: احتمال ندارد که کتاب‌هایی که معمولا در شهرستان‌ها تهیه و تولید می‌شوند، در سطح کشور یا حتی کلان‌شهرها توزیع شوند اما امیدوارم این کتاب بتواند جای خود را در میان دانشجویان این رشته باز کند.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد چاپ دوم کتابم منتشر شود، سعی می‌کنم آن‌ را به ناشر تهرانی بسپارم بدهم تا به طور جامع و کامل‌تری در کشور توزیع شود، زیرا گستره توزیع ناشران در شهرستان‌ها ضعیف است.

وی همچنین از نگارش کتاب «کلیات حقوق» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این کتاب بسیاری از مطالب کتاب کلیات قانون جلال‌الدین مدنی که برای دانشجویان حقوق نگارش شده‌اند، به زبانی ساده‌تر بدون پرداختن به جزئیات برای دانشجویان گردآوری می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط