سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
انتشار 13 کتاب جدید درباره استان سمنان

مدیر انتشارات «حبله‌رود» در استان سمنان گفت: این مرکز در سال جاری 13 عنوان کتاب جدید با موضوع معرفی فرهنگ، تاریخ و جغرافیای استان سمنان منتشر کرده است.-

علیرضا شاه‌حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این موسسه انتشاراتی در حوزه فرهنگ بومی، تاریخ و جغرافیا، گویش‌های محلی و فرهنگ عامه استان سمنان کتاب‌ تولید و منتشر کرده است.

وی با اشاره به انتشار 13 عنوان کتاب جدید این مرکز در سال جاری افزود: «نصاب گویش سمنانی» نوشته محمدرضا جدیدی، «درجزین؛ شهر یاقوت سرخ» و «حسین‌آباد کردها؛ روستای کردنشین در شهرستان آرادان» نوشته اینجانب، «پژواک پژوهش» نوشته جواد حسینی، «گویش و واژه‌نامه لاسگردی (لاسجرد)» نوشته عباسعلی حیدریان و «مثنوی بیابنک در گذر زمان» نوشته مجید صبوری از جمله این آثار ند.

وی ادامه داد: از دیگر کتاب‌های جدید این مرکز می‌توان به «حرف و مشاغل قدیم مردم سمنان» و «بازی‌های و سرگرمی‌ها مردم سمنان» نوشته فرهنگ شکوهی، «ارمون به دل (آرزو به دل)؛ اشعاری به زبان سمنانی» سروده مصطفی ترحمی و «شهر بادسار خاک پیچان» نوشته رضا سلوکی اشاره کرد.

به گفته شاه‌حسینی، «پیام‌های آسمانی: چکیده و سوالات درس پیام‌های آسمانی پایه دوم راهنمایی» نوشته عذرا قند عالی، «فرهنگ لغات و اصطلاحات در دیوان شیخ علاءالدوله سمنانی» نوشته بزرگمهر حکمت شعار و «درآمدی بر بازرسي و نظارت در ایران» نوشته مسعود صفری از دیگر آثاریست که توسط نشر حبله‌رود به انتشار رسیده است.

این ناشر استانی درباره میزان فروش آثار بومی نیز عنوان کرد: متاسفانه از سوی ادارات و سازمان‌ها حمایت چندانی در تولید و فروش آثار به عمل نمی‌آید و بیشتر هزینه‌های چاپ این آثار باید توسط خود ناشر تامین شود در حالی‌که تضمینی برای برگشت سرمایه وجود ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد تا هر چه بیشتر به تولید و انتشار کتاب‌هایی برای معرفی فرهنگ بومی استان‌ها توجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها