پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
«شاخص‌های فرهنگ عمومی» در کتاب ثبت شد

کتاب «شاخص‌های فرهنگ عمومی» در 35 جلد منتشر شد. این مجموعه کتاب گزارش شاخص‌های غیرثبتی طرح «بررسی و سنجش شاخص‌های فرهنگ عمومی کشور» است که برای سومین بار در سراسر کشور در اسفندماه 1389 اجرا شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از موسسه انتشارات کتاب نشر، فرهاد صفریان گفت: این کتاب به‌تفکیک هر استان و به سفارش شورای فرهنگ عمومی کشور، گزارش بخشی از نتایج به‌دست آمده از اجرای موج سوم طرح «بررسی و سنجش شاخص‌های فرهنگ عمومی کشور» است که در تمامی 31 استان کشور با جامعه آماری جمعیت شهری و روستایی به اجرا گذاشته شده است.

مدیر عامل موسسه کتاب نشر افزود: نتایج این پژوهش در قالب 35 جلد گزارش گردآوری شده اند که یک جلد به گزارشی از سراسر کشور با امکان مقایسه استان‌ها، قومیت‌ها، روستایی و شهری، سن، جنسیت، تحصیلات، درآمد و مذهب اختصاص دارد. جلد دیگر آن درباره وضعیت شهر تهران و امکان مقایسه با وضعیت ملی است.

وی ادامه داد: جلد دیگری از گزارش، مقایسه کلانشهرهای کشور و بخشی از گزارش نیز به مقایسه 3 شهر استان سیستان‌وبلوچستان (ایرانشهر، زاهدان و زابل) و به وضعیت مذهب مردم این شهرها می‌پردازد. 31 جلد دیگر مجموعه کتاب‌های «شاخص‌های فرهنگ عمومی» گزارش‌هایی درباره 31 استان کشور است.

صفریان توضیح داد: عملیات میدانی این طرح یکم اسفندماه 1389 آغاز و تا 29 اسفندماه همان سال ادامه داشت.

چاپ نخست کتاب «شاخص‌های فرهنگ عمومی» در 35 جلد و با شمارگان چهار هزار نسخه، با همکاری شورای فرهنگ عمومی کشور و از سوی موسسه انتشارات کتاب نشر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها