دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
بانک نویسندگان استان فارس تشکیل می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس با اشاره به ضرورت مشخص شدن آمار تعداد نویسندگان استان فارس گفت: بانک نویسندگان شهرستان‌های استان فارس راه‌اندازی شده است و به زودی آمار کامل این نویسندگان اعلام می‌شود.-

حجت الاسلام و المسلمین محسن اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ‌با اعلام این خبر افزود: با توجه به وسعت شهرستان شیراز این بانک تاکنون در این شهرستان راه‌اندازی نشده و این امر به زودی محقق می‌شود.

وی افزود: جمع‌آوری بانک نویسندگان استان فارس اقدامی جدی و ضروری است که با هدف تجمیع اطلاعات و دسترسی بهتر به آنان برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی استانی اجرایی خواهد شد.

اسماعیل‌پور با بیان این‌که پیش از این هیچ بانک اطلاعاتی از نویسندگان استان فارس تجمیع نشده بود، یادآور شد: ارایه خدماتی مانند بیمه نویسندگان، تامین نیازها و خواسته‌های آنان، همچنین برپایی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی از دیگر اهداف جمع‌آوری بانک به شمار می‌آید.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اختصاص نیم درصد بودجه موظفی شهرداری‌ها به اداره کتابخانه‌ها گفت:‌ با توجه به این‌که شهرداری‌ها موظف شده‌اند نیم درصد از بودجه خود را به کتابخانه‌ها اختصاص دهند، در سال جاری شهرداری شیراز 270 میلیون تومان اعتبار به اداره کل کتابخانه های استان فارس پرداخت کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال پس از تحقق و تفریق بودجه شهرداری شیراز دو میلیارد تومان دیگر پرداخت شود.

اسماعیلی‌پور با بیان این‌که اکنون 94 شهرداری در شهرستان‌های استان فارس فعالند، یادآور شد: این شهرداری‌ها موظفند به 94 اداره کتابخانه‌های شهرستان بودجه موظفی نیم درصدی پرداخت کنند.

وی همچنین به اعتبارات اداره کل کتابخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: در اعتبارات موجود استان فارس از وضعیت اعتبار حوزه کتاب و کتابخوانی راضی نیستیم و این اعتبار تا رسیدن به شاخص‌ها فاصله بسیاری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط