یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
مصوباتی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگسازی مطالعه مفید

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار در استان اردبیل گفت: در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار که امروز با ریاست فرماندار برگزار شد، مصوباتی برای توسعه هرچه بیشتر زیرساخت‌های فرهنگسازی مطالعه مفید میان اقشار مختلف جامعه به تصویب رسید.-

محمد سرداری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تا اعضای این انجمن علاوه بر تشویق زنان خانه‌دار روستایی به حضور در کتابخانه‌های عمومی، گروه‌های دانش‌آموزی و فرهنگی را با هدف افزایش سرانه مطالعه مفید به بازدید از کتابخانه‌های این منطقه اعزام کنند.

وی ادامه داد: اداره بهزیستی نیز آمادگی خود را برای فراهم کردن فرصت بازدید اعضای مهدهای کودک بیله‌سوار از بخش کودک کتابخانه‌ها اعلام کرد. همچنین مصوب شد تا مسوولان بخش کودک کتابخانه‌ها در برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با این بخش، توجه خاصی به جنبه‌های گوناگون روان‌شناختی آنان داشته باشند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار با بیان این‌که در نظر داریم اعضای فعال کتابخانه‌ها را در اردیبهشت‌ماه سال آینده به اردوی گردشگری در مناطق اطراف شهرستان بیله‌سوار با هدف مطالعه گروهی اعزام کنیم، عنوان کرد: همچنین امروز مصوب شد تا اعضای ادارات در مناسبت‌ها مرتبط با مشاغل خود از کتابخانه‌های عمومی بازدید کنند؛ مانند بازدید کارمندان نیروی انتظامی در هفته نیروی انتظامی.

وی با اشاره به این‌که اداره کتابخانه‌های شهرستان بیله‌سوار هر هفته در مصلای نماز جمعه از اعضای برتر و فعال کتابخانه‌های تجلیل و مسوولان دانشگاه آزاد بیله‌سوار به این افراد کتاب‌هایی را اهدا خواهند کرد، گفت: در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مصوب شد تا اعضای انجمن در تحقیقی میدانی دلایل کاهش مطالعه مفید میان عموم را بررسی و آن‌ها را برطرف کنند.

سرداری اظهار کرد: همچنین درصددیم با همکاری ادارات شهرستان بیله‌سوار پوسترهای تبلیغاتی «طرح کتاب من» را با هدف معرفی این طرح میان عموم در مراکز اداری نصب کنیم.

این مقام مسوول بیان کرد: امروز مقرر شد جلسات آینده انجمن کتابخانه‌های عمومی بیله‌سوار ابتدا در مدارس با حضور مدیران و سپس در دانشگاه با شرکت استادان دانشگاه‌ این منطقه برگزار شوند. همچنین مسوولان کانون‌های مساجد برای اجرای مسابقات مکتوب و آنلاین با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار همکاری خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط