چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
زندان‌های لرستان صاحب کتابخانه می‌شوند

مدیر روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان لرستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل زندان‌های لرستان یک کتابخانه مشارکتی در زندان شهرستان الیگودرز راه اندازی می‌شود و بر اساس این تفاهم‌نامه، همه کتابخانه‌های لرستان کتابخانه‌دار خواهند شد._

محمود کماس‌جودکی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این تفاهم‌نامه تیمور احمدوند مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و محمدعلی محمدی، مدیرکل زندان‌ها در نشستی با حضور مدیران کل و کار‌شناسان فرهنگی دو دستگاه امضا شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد یک باب کتابخانه مشارکتی در زندان شهرستان الیگودرز راه اندازی شود تا پس از این، تمام زندان‌های استان دارای کتابخانه باشند.
 
جودکی با اشاره به اجرایی شدن این تفاهم‌نامه اظهار کرد: قرار است طبق این تفاهم‌نامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان علاوه بر تامین کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه‌های زندان‌ها، نیروی کتابدار مورد نیاز این کتابخانه‌ها را که از طرف اداره کل زندان‌ها معرفی می‌شود نیز آموزش دهد.

وی افزود: همچنین مقرر شد مسابقات فرهنگی و کتابخوانی به‌صورت منظم و دوره‌ای با همکاری و مشارکت این دو اداره کل برای زندانیان برگزار شود و کار‌شناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان طی بازدیدهای دوره‌ای، از عملکرد این کتابخانه‌ها گزارش تهیه کنند.

جودکی افزود: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در این نشست با بیان این‌که شناسایی گرایش‌های زندانیان گام نخست و مهم در برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها ست، گفت: از طریق تعامل، برنامه‎ریزی اصولی و همکاری و همراهی متقابل می‌توان کارهای نتیجه بخشی در حوزه مطالعه کتاب با حضور زندانیان انجام داد.

وی اضافه کرد: در ادامه این نشست مدیرکل زندان‌های لرستان نیز با بیان این‌که بعید است محیطی مناسب‌تر و تشنه‌تر از زندان برای کار فرهنگی وجود داشته باشد گفت: یکی از دلایل ارتکاب جرم و بزهکاری بی‌سوادی  یا کم سوادی افراد است که ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در زندان‌ها می‌تواند حداقل بازگشت مجدد زندانی به زندان را کاهش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط