سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱
حضور فعال‌تر‌ ناشران ترک در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه کتاب تهران

مدیر کتابخانه‌ها و نشر وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در بازدید از غرفه ایران در ترکیه گفت: ناشران ترک در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور فعال‌تری خواهند داشت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مدیر کتابخانه‌ها و نشر وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در دیداری که با نمایندگان ایران در نمایشگاه کتاب استانبول داشت، اظهار کرد: ما در سال آینده حضور فعال‌تری در نمایشگاه کتاب تهران خواهیم داشت و از پنج ناشر خصوصی حمایت خواهیم کرد تا در این نمایشگاه حضور یابند.

رمضان سایکی عنوان کرد: حضور ایران در نمایشگاه کتاب استانبول گامی مثبت در راستای تبادل‌های فرهنگی میان دو کشور است. 

مدیر کتابخانه‌ها و نشر وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه درباره نحوه حمایت دولت ترکیه از ترجمه آثار ترکی به دیگر زبان‌ها عنوان کرد: «تدا» عنوان برنامه‌ای محسوب می‌شود که دولت ترکیه آن را با هدف حمایت از ترجمه و نشر آثار ترکی به دیگر زبان‌های زنده دنیا تدارک دیده است.

سایکی در ادامه به مشکل‌های ترجمه آثار ایرانی به ترکی و بالعکس اشاره کرد و خواهان همکاری ایران و ترکیه درباره رفع موانع ترجمه آثار دو کشور به زبان فارسی و ترکی شد. 

وی در این بازدید از ایران دعوت به عمل آورد تا حضور فعال‌تری در نمایشگاه‌های کتاب ترکیه داشته باشد. 

مدیر کتابخانه‌ها و نشر وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به حمایت‌های دولت ترکیه از ناشران این کشور اشاره کرد و گفت: ترکیه مالیات ناشران را از 18 درصد به هشت درصد کاهش داده است و از طرف دیگر از تمام ناشران کتاب خریداری می‌کند. 

سایکی توضیح داد: اکنون حدود 6 هزار کتابفروشی، 150 شرکت توزیع کتاب، بیش از هشت هزار ناشر، بیش از دو هزار کتابخانه در ترکیه به فعالیت مشغولند. بیشترین فعالیت در سه شهر «استانبول»، «آنکارا» و «ازمیر» است. در سال 2011 بیش از 43 هزار عنوان کتاب در ترکیه به چاپ رسیده است.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول از شنبه (27 آبان) افتتاح شده است و تا یکشنبه (5 آذر) ادامه خواهد داشت. کشور هلند مهمان ویژه‌ این دوره از نمایشگاه کتاب استانبول است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط