سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
تجليل از کتابداران برگزیده در برج میلاد

آیین تجلیل از کتابداران برگزیده به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رساني بيستمين دوره هفته كتاب، آیین قدردانی از کتابداران برگزیده همزمان با پنجمین روز هفته کتاب با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی و منصور واعظی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد. 

مراسم تجلیل از کتابداران به مناسبت بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه (24 آبان) از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 12 در برج میلاد برگزار می‌شود.

رونمایی از 21 عنوان کتاب شعر در خوزستان 

21 عنوان کتاب شعر معاصر خوزستان در جشنواره «شعر پل» که به مناسبت هفته کتاب در خوزستان برگزار شد، با حضور علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان رونمایی شدند. 

کتاب‌های «هامش بر جلد» سروده احمد طاهری، «مزامیر» سروده علی مقیمی، «منحنی مهرگان» سروده حمید عرفان، «فلاش ـ بک بانوی بی قراری» سروده سید محمود سجادی، «پژواکی از تپیدن دل» سروده حمزه موسوی‌پور، «بانوی هزار آیینه» سروده عبدالرضا قناد دزفولی، «همین دیدن‌ها» سروده هرمز علی‌پور، «مکاشفه در باغ سوکیاس» سروده یارمحمد اسدپور، «انیفورم» سروده رضا حامی‌پور، «نهیب سنگ» سروده محمود نائل، «بخت تاریک در آفاق بنفشه و پروانه» و «گلی برای غریبان تا همیشه» سروده قاسم آهنین‌جان عناوین برخی از این 21 عنوان کتاب شعر معاصر خوزستان را تشکیل می‌دهند.
 
از دیگر عناوین کتاب‌ها می‌توان به کتاب‌های «پیچک‌های سبز» سروده سلیمان هرمزی، «صدای عکس‌ها» سروده عزت قاسمی، «هیچ بارانی تنهایی‌ام را نمی‌شوید» سروده حیاتقلی فرخ‌منش، «زخم عتیق‌مه» سروده پرویز حسینی، «نام این درخت» سروده فریدون فریاد، «ماه در دجله» و «بلوری در مه» سروده محمد بقالان، «با کاروان سوره‌ طاها» سروده محمد جوروند و «این خودکار دارد قرمز می‌نویسد» سروده علیرضا شکرریز اشاره کرد.

همچنین در مراسم جشنواره «شعر پل» چهار شاعر درگذشته پیشکسوت، پنج شاعر آیینی، 15 شاعر پیشکسوت و هشت شاعر جوان و خوش آتیه تجلیل شدند. 

برگزاري 11 نمايشگاه كتاب در استان بوشهر

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر 11 برنامه مختلف را برای هفته کتاب در نظر دارد. برپایی نمایشگاه، اهدا و عرضه کتاب، مسابقه کتابخوانی و جشن کتاب از جمله برنامه‌های این استان است.

استان بوشهر در طول ايام برگزاري هفته کتاب 11 نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های خود، یک نمایشگاه در مدارس، پنج نمایشگاه در سطح دانشگاه برپا می‌کند.

حضور 23 ناشر در هفته کتاب، برپایی 11 جشن کتاب، عرضه 60 جلد کتاب از جمله برنامه‌های این استان است. از دیگر برنامه‌های شاخص استان بوشهر می‌توان به اهدای 650 جلد کتاب، 6 شب شعر، سه شب قصه و چهار برنامه ویژه پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد.

زنگ کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور به صدا در‌می‌‌آید

مراسم اهدای کتاب همزمان با پنجمین روز از هفته کتاب (24 آبان) به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی از ساعت 8 تا 11 در بیش از 150 نقطه تهران و در سراسر کشور به اجرا در‌می‌آید. 

در این طرح معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال بیش از 40 هزار جلد کتاب به سراسر کشور، زنگ کتابخوانی را در کل کشور به صدا در آورده و زمینه احیای سنت هدیه کتاب را فراهم می‌کند تا مردم با این حرکت نمادین، به عادت هدیه کتاب انس بگیرند. 

این مراسم به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد و در کنار حضور شخصیت‌های فرهنگی، شاهد حضور ائمه جماعات استان‌ها نیز در برنامه اهدای کتاب خواهیم بود. 

فهرست کتابخانه سلطنتی ایران رونمایی شد 

مراسم رونمایی از کتاب «فهرست کتابخانه سلطنتی ایران» عصر روز گذشته (22 آبان) با حضور رسول جعفريان، رييس كتابخانه مجلس شوراي اسلامي، علي‌اكبر اشعري، مدير باغ كتاب، علی‌اشرف صادقی و جمعی از فهرست‌نویسان و نسخه‌نویسان پیشکسوت و جوان در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران برگزار شد.


کتاب «فهرست کتابخانه سلطنتی ایران» تالیف شده در 1328-1338 هجری قمری، نسخه برگردان دست‌نویس شماره 21564 کتابخانه مجلس شورای اسلامی است که با مقدمه سیدمحمدحسین حکیم به چاپ رسیده است. 

در این مراسم علاوه بر رونمایی از کتاب «فهرست كتابخانه سلطنتي ايران» شش کتاب چاپ جدید کتابخانه مجلس شورای اسلامي نیز رونمایی شد. 

بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «يادگار ماندگار» تا 27 آبان‌ماه سال جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط