شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
نخستين نشست هم‌انديشي با شاعران جهان اسلام  برگزار مي‌شود

شاعران بيست كشور جهان اسلام در نخستين نشست هم‌انديشي مسوولان كميته علمي سومین كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي شركت مي‌كنند. اين برنامه در شهرك سينمايي دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد.-

نصرت‌الله صالح‌نژاد، دبير اجرايي سومين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره برنامه‌‌هاي سومين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي در كرمانشاه گفت: براي افتتاحيه اين كنگره، از محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و دكتر علي‌اكبر ولايتي دعوت كرده‌ايم اما هنوز به اين درخواست‌ها پاسخ داده نشده است ولي حضور سردار محمدرضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين و علي اسماعيلي، معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قطعي است.

وي در ادامه از حضور 20 شاعر جهان اسلام در نهمين روز آبان ماه در تهران خبر داد و افزود: براي اين ادیبان نشستي تخصصي را در شهرك سينمايي دفاع‌مقدس پيش‌بيني كرده‌ايم كه در‌ آن مسوولان كميته علمي كنگره با اين شاعران به گفت‌وگو و هم‌انديشي خواهند پرداخت زيرا تعامل و آشنايي شاعران ايراني با شاعران جهان اسلام يكي از اهداف اين كنگره است كه امسال نخستين نشست تخصصي آن پيش از افتتاحيه رسمي كنگره در كرمانشاه برگزار مي‌شود. پس از اين نشست نيز برنامه‌ اهداي تاج گل در مرقد مطهر امام خميني (ره) را براي پيمان بستن دوباره با ميثاق‌هاي امام راحل‌‌ خواهيم داشت.

صالح‌نژاد ادامه داد: روز چهارشنبه دهم آبان ماه شاعران ايراني و شاعران جهان اسلام در افتتاحيه معنوي سومین كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي در گلزار شهداي شهر كرمانشاه حاضر مي‌شوند. افتتاحيه رسمي كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 11 آبان ماه در سالن بعثت این شهر با حضور مسوولان فرهنگي كشور و استانداري كرمانشاه صورت می‌گیرد. پس از آن شاعران به منطقه عملیاتی تنگه مرصاد می‌روند و در ادامه براي نخستين مراسم شعرخواني و ارايه مقاله به شهر پاوه وارد می‌شوند. در شهر كرمانشاه نيز نشستي براي شاعران كودك و نوجوان در كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر برگزار خواهد شد.

وي درباره برنامه‌هاي روز جمعه اين كنگره گفت: در روز 12 آبان ماه شاعران در سه گروه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در گيلان غرب، سرپل ذهاب و قصر شيرين خواهند رفت و در هر يك از اين مناطق به شعرخواني و ارايه مقاله خواهند پرداخت. در روز شنبه 13‌آبان ماه نیز چند نشست نقد كتاب و ميزگرد تخصصي با شاعران و از جمله شاعران عرب زبان، با موضوع شعر و مقاومت اسلامي داريم و در بعد از ظهر همين روز مراسم اختتاميه سومين كنگره شعر مقاومت برگزار خواهد شد.

سومين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي از 11 تا 13 آبان ماه در شهر كرمانشاه برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط