سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
«روش‌های آزمایشگاهی هنری» به كتابفروشي‌ها آمد

کتاب «میکروب‌شناسی، قارچ‌شناسی و انگل‌‎شناسی» با عنوان فرعی «تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری» با ترجمه آرمین عطاران‌زاده منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دکتر عطاران‌زاده با بیان این‌که دو ویرایش‌ قبلی این کتاب هم پیش از این با ترجمه وی منتشر شده بود، درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: نسخه اصلی کتاب «هنری»، منبعی شناخته‌شده در حوزه پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی است که تمام آزمون‌های بین‌المللی بر اساس آن برگزار می‌شود.

این متخصص پاتولوژی افزود: میکروب‌شناسی یکی از سرفصل‌های مهم رشته‌های پزشکی، آسیب‌شناسی و علوم آزمایشگاهی است و دانشجویان و رزیدنت‌های علوم آزمایشگاهی مخاطبانی خواهند بود که باید به این کتاب رجوع کنند.

مترجم کتاب «مفاهیم و اصول ایمونوهماتولوژی» درباره آثار مشابهی که در این حوزه وجود دارد توضیح داد: اثری دیگر به زبان انگلیسی تالیف شده که در سطحی پایین‌تر از این کتاب قرار دارد. در ایران هم کتاب‌هایی به صورت پراکنده تالیف شده‌اند که جامعیت این اثر را ندارند. البته بیشتر افراد در حوزه پزشکی تمایل دارند به اثری مراجعه کنند که منبعی مرجع و موردقبول در سطح بین‌المللی و البته به زبان انگلیسی باشد.

مولف کتاب «سیتولوژی تیروئید» افزود: ترجمه دو بخش دیگر از کتاب هنری که به موضوعات خون‌شناسی و آزمایش‌های ادراری اختصاص دارد را هم به پایان رسانده‌ام که به ترتیب در مرحله صفحه‎‌آرایی و ویرایش قرار دارند.

عفونت‌های ویروسی، عفونت‌های کلامیدیایی، ریکتزیایی و مایکوپلاسمایی، باکتریولوژی پزشکی، بررسی عوامل آنتی میکروبیال در آزمایشگاه، مایکوباکتریوم‌ها، بیماری‌های قارچی، انگل‌شناسی پزشکی و انتقال و جمع‌آوری نمونه برای تشخیص بیماری‌های عفونی عناوینی هستند که از کتاب «هنری» برگزیده و در این کتاب ترجمه شده‌اند. این عناوین فصل‌های 55 تا 63 نسخه اصلی این مجموعه را در بر می‌گیرد.

«میکروب‌شناسی، قارچ‌شناسی و انگل‌‎شناسی؛ تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری» با ترجمه مشترک دکتر سکینه عموییان و آرمین عطاران‌زاده با شمارگان هزار نسخه، در 328 صفحه و به بهای 17 هزار و 500 تومان از سوی نشر طبیب و تیمورزاده منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها