سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
دسترسی البرزی‌ها به منابع مکتوب سراسر ایران

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز در استان قزوین گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه مدیریت جدید(نرم‌افزار پیام مشرق) در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، قابلیت جست‌وجوی کتاب در کتابخانه‌های سراسر ایران برای اعضای این کتابخانه‌ها فراهم شد.-

سعید محمدخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ اظهار کرد: نرم‌افزار «پیام مشرق» از نرم‌افزار «نمایه» جامع‌تر است و اشکالات «نمایه» را پوشش می‌دهد. البته کاربران و کتابداران برای استفاده از این نرم‌افزار جدید به آموزش کامل نیاز دارند.

وی در ادامه به برگزاری هشتمین نمایشگاه استانی کتاب قزوین اشاره کرد و با بیان این‌که اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در  اين نمايشگاه غرفه داشت، ادامه داد: حضور در نمایشگاه کتاب برای مسوولان کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان کتاب بسیار ضروری‌ است، چرا که در این بازدیدها با کتاب‌ها جدید آشنا می‌شوند و در صورت محدودیت منابع مکتوب کتابخانه‌ها می‌توانند اثر مورد نظر را با کمک طرح «کتاب من» از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درخواست کنند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز گفت: نمایشگاه کتاب قزوین فرصت مناسبی برای آشنایی با آثار جدید و منتشرشده بود. مسوولان کتابخانه‌های این شهرستان نیز در این نمایشگاه با عناوین جدید و کتاب‌های منتخب و پرمحتوا آشنا شدند. 

محمدخانی عنوان کرد: اگر این نمایشگاه هر فصل برپا شود، مطلوب‌تر خواهد بود اما با توجه به امکانات فعلی کشور، برگزاری سالانه نمایشگاه استانی کتاب هم مناسب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط