دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
«شب‌نشینی با عمو بسک» در آستانه‌ی چاپ

کتاب «شب‌نشینی با عمو بسک» نوشته‌ی رفیع افتخار است که قرار است به زودی به دست نشر دانش‌نگار به چاپ برسد.

رفیع افتخار در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در مورد کتاب «شب‌نشینی با عمو بسک» گفت: رمان فانتزی «شب‌نشینی با عمو بسک» برای گروه‌های سنی «ج» و «د» نوشته‌ام و نگار اورنگ تصویرگری آن را برعهده داشته است. این کتاب قرار است به زودی به دست انتشارات دانش نگار چاپ شود.

وی افزود: «شب‌نشینی با عمو بسک»، ماجراهای دو خواهر و برادر را بازگو می‌کند که عمویشان سرپرستی آن‌ها را برعهده دارد. عمو برای شب‌نشینی با دوست‌های خوش‌گذرانش در خانه می‌ماند و بچه‌ها را در دل شب به دنبال شاعری که فکر می‌کنند دیوانه است می‌فرستد. بچه‌ها از تاریکی می‌ترسند و با ماجراهای عجیب و غریبی رو به‌رو می‌شوند. آن‌ها برای رساندن خودشان به مرد شاعر به دردسر می‌افتند اما در این راه از کمک‌های دوستان آشنا و ناآشنایی استفاده می‌کنند. 

نویسنده کتاب «قصه‌هایی از کشورهای آسیایی» درباره‌ی آثار دیگرش که هم اکنون مراحل آماده‌سازی برای چاپ را طی می‌کنند، اظهار کرد:‌ «راز صورتی من» مجموعه داستان‌های كوتاه برای نوجوانان است كه آن را به هم به انتشارات دانش‌نگار سپرده‌ام. قصه‌های اين مجموعه حول اتفاقات مدرسه، روابط دانش‌آموزان با مسوولان مدرسه و مسایل درسی است. 

کتاب دیگری که هم اکنون زیر چاپ دارم، «تو فکر می‌کنی من خوشبختم» نام دارد که شامل ۸ داستان طنز است. کار تصویرگری، طراحی و صفحه‌بندی این کتاب به پایان رسیده و قرار است به زودی از نشر سروش چاپ و وارد بازار می‌شود.

نویسنده کتاب «طلسم خانه‌ی عنکبوت‌ها» درباره‌ی طرح اولیه کتابی که تازگی آن را به پایان رسانده، گفت: «پسر خورشید» عنوان مجموعه‌ داستانی فانتزی با موضوع انقلاب اسلامی است. این مجموعه شامل چهار داستان کوتاه است. 

افتخار افزود: مجموعه داستان‌های کوتاه «فرزندان بهمن» کتابی دیگر است که هم اکنون در دست ناشر است و در صورت تایید به چاپ می‌رسد. 

رفيع افتخار متولد 1339 در تهران و كارشناس ارشد كشاورزی است. او تاليف و ترجمه برای نوجوانان را از سال 1369 آغاز كرده و تاكنون نزدیک به ۵۰ اثر برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است. كتاب‌های «ساپروفيت»، «طلسم خانه‌‌ی عنكبوت‌ها»، «برعسوس» و «يک شهيد و سرمشق ما» از او برای نوجوانان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط