حميد ضياييپرور مولف اين اثر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين كتاب، تكنيك تحليل محتواي رسانه را به صورت كاربردي به دانشجويان آموزش ميدهد.
وي ادامه داد: ما در حوزه تئوريك كتابهاي زيادي درباره تكنيك تحليل محتوا داريم اما به صورت عملي كمتر كتابي تاليف شده است، به همين دليل با همكاري دكتر حسن رستمي تجربيات خود را در اين زمينه در قالب يك شيوهنامه به دانشجويان ارايه كرديم.
اين استاد ارتباطات افزود: اين كتاب مورد استقبال دانشجويان قرار گرفته و راهنماي عملي براي آنها محسوب ميشود.
وي در پاسخ به اين سوال كه اثر حاضر چه نقصي دارد، گفت: بسياري از منتقدان نداشتن منبع را يكي از نقاط ضعف اين كتاب ميدانند در حاليكه بايد در نظر داشت اين كتاب يك راهنماي عملي و حاصل تجربيات ماست.
وي عنوان كرد: شايد به نظر بيايد كه كتاب از عمق لازم در محتوا برخوردار نيست اما هدف ما تدوين يك دستورالعمل بود.
ضياييپرور با اشاره به اينكه فرايند توليد كتاب در ايران طولاني است، افزود: من در حوزه ارتباطات چند كتاب در دست تدوين دارم كه هنوز موفق به انتشار آن نشدهام اما در تدوين اين كتاب سرعت براي ما اهميت بسياري داشت.
وي تاكيد كرد: البته به دليل عجله در انتشار، كتاب حاضر حاوي ايراداتي است كه در ويرايش بعدي رفع خواهد شد.
كتاب «بررسي پيامهاي ارتباطي» با هدف آموزش تكنيكهاي تحليل محتواي رسانههاي مكتوب، صوتي، تصويري و اينترنتي از سوي انتشارات سيماي شرق با شمارگان سه هزار نسخه و بهاي دو هزار و 800 تومان به بازار آمده است.
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
نظر شما