سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
طرح پیک مهر در کردستان اجرا می‌شود

طرح «پیک مهر» در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه مفید در استان کردستان اجرا می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، عطاالله رستگاری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این باره گفت: این طرح با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه کتابخوانی و علم‌آموزی، تولید فکر و افزایش معلومات عمومی جامعه و با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی (طرح تحول اجتماعی) انجام می‌شود.

رستگار عنوان کرد: با توجه به این‌که لزوم نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مطالبات رهبری و ضرورت‌های اصلی جامعه است، این موضوع باید در اولویت کاری نهادهای فرهنگی استان قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: در این طرح قفسه‌های ویژه‌ای به صورت ثابت و سیار که حاوی کتاب‌هایی در شمارگان برنامه ریزی شده با قطع پالتویی است، در ادارات و سازمان‌های پرتردد، موسسات، مراکز درمانی و پایانه‌های مسافربری نصب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اضافه کرد: در این طرح علاوه بر توجه خاص به تولید کتاب‌های کم حجم، جذاب و پر محتوا، در راستای نشر کتاب‌هایی با شیوه‌های نوین در رابطه با موضوعات اجتماعی اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است.

رستگار گفت: کتاب‌های موجود در قفسه‌های ویژه و منحصربه‌فرد در اختیار عموم قرار می‌گیرد تا علاقه‌مندان بتوانند در زمان انتظار یا مسیر مسافرت از آن‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۰ قفسه کتاب برای توزیع و نصب در مراکز از پیش تعیین شده در استان خریداری شده است و به زودی عملیات نصب و راه اندازی آن‌ها انجام می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط