سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
خدایار: بودجه انتشار یک خبرنامه هم تبدیل به دغدغه‌ای بزرگ برای انجمن شده

ابراهیم خدایار سخنگو و از اعضای هیات مدیره انجمن علمی نقد ادبی ایران که از انتشار شماره‌های جدید خبرنامه‌های این انجمن با محوریت ضرورت تاسیس رشته نقد ادبی خبر داد، ‌کمبود بودجه انجمن نقد را مهم‌ترین عاملی دانست که منجر به اجرا نشدن ایده‌های اعضا می‌شود و گفت: انجمن نقد به طور جدی با کمبود بودجه مواجه است تا جایی که اعضا برای انجام امور روزمره نیز دچار نگرانی می‌شوند و این مساله راه را برای پی‌گیری امور جدی‌تر دشوار ساخته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، خدایار که درباره از سرگیری فعالیت‌های انجمن نقد در آغاز سال تحصیلی جدید سخن گفت، از انتشار شماره تابستان و پاییز فصلنامه نقد چند هفته آینده خبر داد. 

وی درباره وضعیت فعلی فعالیت‌های انجمن نقد ادبی ایران به «ایبنا»، گفت: هم اکنون در حال آماده شدن برای شرکت در جلسه‌ای هستیم که تا پایان شهریور برپا می‌شود. در این جلسه خط مشی‌های انجمن را در 6 ماهه دوم سال تا حدودی تعیین خواهد شد. این نشست همچنین درباره برگزاری جلسات ماهانه نقد کتاب نیز رویکردهای جدیدی را اعلام خواهد کرد. 

این استاد دانشگاه در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت بودجه انجمن با توجه به مصاحبه پیشینش با خبرگزاری کتاب توضیح داد: هنوز وضعیت کمبود بودجه انجمن مانند سابق است و به گونه‌ای است که ما برای راه‌اندازی فعالیت‌های روزمره نیز با مشکل مالی مواجهیم، حتی انتشار یک نشریه بسیار کم ورق مانند خبرنامه نیز اعضا را در تلاطم نگرانی مالی گرفتار می‌کند و همان‌طور که می‌دانید در یک نشریه مختصر هم باید هزینه‌هایی صرف مصاحبه، گزارش ویراستاری و چاپ و انتشار شود. 

خدایار همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که «برای تامین بودجه از کدام نهادها انتظار اصلی وجود دارد؟» گفت: انجمن بخش خصوصی است و معمولا بودجه‌های علمی، تحقیقی و فرهنگی را وزارت ارشاد و یا ورازت علوم تامین می‌کنند؛ در حالی که تا به حال این حمایت‌ها به صورت بسیار محدودی بوده است به عنوان مثال ما سالانه از وزارت علوم بودجه دو میلیون تومانی دریافت می‌کنیم؛ در حالی که برپایی هر نشست و جلسه ساده حداقل 400 یا 500 هزار تومان هزینه لازم دارد؛ چه برسد به برنامه‌ریزی‌هایی که جزو ضروریات اجرایی انجمن است و از نگاه اعضا باید تحقق یابد. 

 تاسیس رشته نقد ادبی و انتشار فصلنامه بین‌المللی نقد ادبی از جدید‌ترین رویکردهای انجمن نقدادبی در دوره جدید مدیریتی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط